Impulsiivoste teevad rohkem joobes mehed ja kurvad naised

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõnikord inimesed ostavad ka ilma vajaduseta.
Mõnikord inimesed ostavad ka ilma vajaduseta. Foto: Panther Media/Scanpix

Uuringu järgi teeb impulsiivseid oste ligi 16 protsenti inimestest.

Inimesed kipuvad planeerimatult ostma, kui nad on põnevil, tüdinud või kurvad, vahendab today.com. Küsitlus näitas samuti, et impulsiivselt ostmise puhul võib mängida rolli ka sugu.

«Selgus, et nii mehed kui ka naised teevad üsna sama palju impulssoste. Erinev oli aga planeerimata ostudele kulutatud summa ning impulsiivsest ostmisest tekkinud tunne,» ütles creditcards.com vanemanalüütik Matt Schulz.

  • Mehed kulutasin palju tõenäoliselt planeerimata ostule suurema summa kui naised.
  • Naiste impulssostud olid odava hinnaga.
  • Meestel on enam kui kaks korda suurem tõenäosus teha planeerimatuid oste, kui nad on joobes.
  • Naistel on kaks korda suurem tõenäosus lahkuda poest plaanimata ostuga, kui nad on kurvad.
  • Naised kahetsevad impulssoste suurema tõenäosusega kui mehed. Seda tegi 52 protsenti naistest ning 46 protsenti meestes.

Planeerimata ostu puhul ei mänginud rolli ostmise koht: küsitlusele vastanud ütlesid, et nad ostsid planeerimatult nii kaubanduskeskuses asuvatest poodidest kui ka veebipoodidest. Samuti polnud selgeid erinevusi planeerimata ostude tegijate vanusel või haridustasemel.

Ligi 90 protsenti nullindatel sündinud inimestest ütles, et nad teevad impulsiivoste. Vanematest inimestest ostis ettekavatsematult vaid 56 protsenti inimestest.

Ülikooli lõpetanud inimesed ostsid samuti ettekavatsemata. Ülikooli lõpetanutest tegi seda 86 protsenti inimestest, samal ajal kui kõrgemas kooli mitte käinud inimestest ostis ettekavatsemata 64 protsenti.

«Meile meeldib mõelda, et teeme läbimõeldud otsuseid, kuigi teeme jätkuvalt impulsiivseid ja irratsionaalseid oste,» ütles doktor Martha Doran College of Business Administrationist. Tema sõnul on selline käitumine inimlik ning poed kasutavad seda nõrkust ära.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles