Automüüjad: kasutatud autode müügiplatsid tühjenevad

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Raigo Pajula

Majanduskriisi tulemusena vahepeal kasutatud liisingautodega üleujutatud müügiplatsid ja –salongid on tühjenemas ning automüüjate kinnitusel on pakutavate sõidukite valik viimasel ajal kesisemaks jäänud.


ASi Saksa Auto kasutatud autode ja kasutatud liisinguautode osakonna juhataja Aare Steinberg märkis, et kriisi tipphetkel eelmise aasta mais kogunes ettevõtte kasutatud autode müügiplatsidele kokku umbes 800 sõidukit.

Jämedalt 90 protsenti neist moodustasid liisingfirmadest tulnud masinad, mis olid makseraskustesse sattunud klientidelt tagasi võetud. Samas on aga kasutatud sõidukite järele olnud pidevalt nõudlus ning tänaseks on ettevõtte müügiplatsidel pakkuda umbes 200 sõidukit.

«Kasutatud autod hakkavad meil otsa saama ning müügiplatsid tühjenevad,» tõdes Steinberg.

Ta selgitas, et praeguseks on seljataha jäänud aeg, mil pidevalt tuli juurde klientidelt äravõetud liisingautosid. «Autode äravõtmine on praktiliselt lõppenud,» lisas ta.

Enamus Saksa Auto poolt müüdud kasutatud sõidukitest jääb tema sõnul Eestisse.

Samas on päris palju just odavama hinnaklassi masinaid liikunud kokkuostjate kaudu Eestist Valgevene turule, veidi kallimad masinaid on liikunud aga Soome.

Ka Veho Eesti kasutatud autode müügikonsultant Sergei Sverdlik tõdes, et müügis olevate sõidukite valik on viimasel ajal väga väikseks jäänud.

Ta lisas, et kui varasematel aastatel vahetasid inimesed liisitud auto uue vastu tihtipeale juba enne liisingperioodi lõppu, on nüüd üsna tavaliseks saanud liisitud masina liisingperioodi pikendamine.

Tartus tegutseva Tauf-Auto juhatuse liikme Andrias Tammistu sõnul mõjutas vahepeal massiliselt tagasitoodud liisingautode turg päris oluliselt kasutatud sõidukite koguturgu.

«Liisingautode tagasitoomine pani paraja põntsu kasutatud sõidukite tavamüüjatele,» tõdes ta. Siiski on viimasel ajal hakanud tema sõnul taas müük paranema. Seejuures nõutakse kõige enam just kuni 150 000 krooni maksvaid sõidukeid.

Tammistu lisas, et kui varem osteti ca 90 protsenti masinatest liisinguga, toimub nüüd ca 80 protsenti tehingutest sularahaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles