Tarbijakaitseameti küsitlus: e-poest ostmisega on üldiselt hästi

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
E-poest ostmine on küsitluse järgi üldiselt positiivne kogemus.
E-poest ostmine on küsitluse järgi üldiselt positiivne kogemus. Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseameti küsitlusest selgus, et inimestele on e-poest ostmine olnud üldiselt positiivne kogemus, vaid viiel protsendil vastanutest esineb tihti probleeme.

Küsitluse kohaselt on 54,7 protsendil vastanutest e-poest ostmine olnud üldiselt positiivne kogemus, 15,5 protsendil pole kunagi ühtegi probleemi tekkinud. Ligi veerand vastanutest pole aga e-poest midagi ostnud. Amet viis küsitluse läbi eile lõppenud e-kaubanduse teemalise teavituskampaania «Osta targalt! Ka e-poest!» käigus.

Kampaania ajal kerkis avalikkuses diskussioon eraisikute teemal, kes müüvad internetis tooteid, jättes endast mulje kui ettevõtjast. Sellisel juhul peab eraisikust müüja püsiva tegevuse korral arvestama võimalike maksukohustuste tekkimise ja muude nõuete täitmisega. Näiteks tekib kohustus registreerida end ettevõtjana, andmekaitsenõuete järgimise ja tarbijate informeerimise kohustus jne.

Siiski tuletab tarbijakaitseamet meelde, et eraisikuna oma asjade müümises pole midagi halba. Seejuures peab ostja aga arvestama sellega, et probleemide tekkimisel ei laiene talle seadusest tulenevad tarbijaõigused, näiteks 14-päevane taganemisõigus, ning ostja ei saa pöörduda abi saamiseks tarbijakaitseameti poole.

Tarbijakaitseamet jätkab e-kaupluste kontrollimist ning tarbijate ja ettevõtjate teavitamist nende õigustest ja kohustustest.

Kampaania käigus jagasid ametid nii tarbijatele kui ettevõtjatele hulgaliselt infot selle kohta, kuidas e-poest targalt osta ja mida tuleb silmas pidada e-poodi pidades. Selle eesmärk oli suurendada nii ostjate kui müüjate teadlikkust oma õigustest ja kohustustest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles