iDeal kampaania

Jõuluvana pole alati olnud punase kuuega rõõmus taat

Coca-Cola poolt lood jõuluvana kujutis on sügavalt juurdunud ka eestlaste seas - nagu sai möödunud nädalavahetusel näha ka talvepealinna avaüritustel Otepääl.

FOTO: Arvo Meeks / Valgamaalane

Coca-Cola reklaamidelt vastu vaatav rõõmus, punase kuue ja valge habemega jõuluvana on olnud turundajate pikaajalise töö tulemus – algselt nägi kõigile tuttav taat hoopis teistsugune välja.

Enne 1931. aastat, mil kunstnik Haddon Sundblomi poolt loodi jõuluvana sellisena nagu me teda praegu teame, jõudis jõuluvana olla hoopis teistsugune – kohati pikem ja vahel ka lühem, nii tüsedam kui ka peenike, vahendab META Advisory Group. Mõnikord nägi ta välja nagu päkapikk ja päris alguses oli ta isegi natuke hirmuäratav.

35 aasta jooksul joonistas Sundblom järjepidevalt pilte, mis aitasid luua jõuluvana nüüdisaegse välimuse. Sageli kasutas ta iseennast jõuluvana modellina, vaadates maalimise ajal peeglisse. See võib ka olla põhjuseks, miks Coca-Cola jõuluvanal on tihti vöö piltide peal tagurpidi maalitud.

Coca-Cola jõuluvana pildid muutusid rahva seas ülipopulaarseks ning inimesed märkasid piltidel ka kõige väiksemaid erinevusi ja kirjutasid leitud apsakatest karastusjoogi tootjale. Näiteks märgati, et ühe pildi peal puudus jõuluvanal abielusõrmus, mille peale muutusid fännid murelikuks ja pärisid proua Jõuluvana kohta.

Kui ettevõte alustas 1995. aastal oma populaarset kampaaniat tulesärades jõulukaravaniga, siis ilmusid veoautodele just Sundblomi poolt loodud jõuluvana pildid ning samasuguste piltidega veoautosid kasutatakse reklaamides ka praegusel ajal.

2001. aastal muudeti 1963. aastast pärinev jõuluvana elusaks ning pühade puhul lasti välja animeeritud reklaam, mille loojaks oli Alexandre Petrov, kes on oma animatsioonide eest saanud ka Oscari.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles