Jaemüük kasvas ka novembris

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõige rohkem suureneb jaemüük posti või interneti teel
Kõige rohkem suureneb jaemüük posti või interneti teel Foto: Marko Saarm / Sakala

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta novembris 2013. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 5 protsenti, teatas statistikaamet. Alates augustist on jaemüügi kasv võrreldes varasema aasta sama kuuga püsinud stabiilselt 5–6 protsendi piires.

2014. aasta novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 396,1 miljonit eurot, seega jäi novembris kauplustesse 301 eurot elaniku kohta. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2013. aasta novembriga võrreldes 7 protsenti.

Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning kasutatud kaupade kaupluses ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), oli jaemüük väiksem kui varasema aasta novembris.

Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga viiendiku (21 protsenti).

Jaemüük suurenes veel ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 14 protsenti), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 8 protsenti), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 8 protsenti) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 8 protsenti).

Jaemüük toidukaupade kauplustes on sügiskuudel olnud küllaltki stabiilne. Novembris suurenes toidukaupade kaupluste jaemüük 2013. aasta sama kuuga võrreldes 4 protsenti.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2013. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 5 protsenti.

Võrreldes 2014. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal aga suurenes müük eelmise kuuga võrreldes 1 protsenti. 2014. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2013. aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6 protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 481,1 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 82 protsenti. 2013. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 7 protsenti, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 5 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles