Maailmakuulus kokk koputab inimeste südametunnistusele

Eesti porgandid.

FOTO: Teet Malsroos / Õhtuleht

Maailmakuulus telekokk Jamie Oliver, kes tegi kampaaniat koolilõunate kesisuse teemal, suunab nüüd oma uues kampaanias inimesi ostma kooldunud ja kõveraid porgandeid, muhklike pirne ja kartuleid, et vähendada toidu raiskuminekut.

Ebakorrapärase kujuga, kuid täiesti söögiks kõlbulikud puu- ja juurviljad läheksid kas jäätmeteks või siis odavama hinnaga müüki. Nii hakkab puu- ja juurvilju müüma Suurbritannia jaemüügikontsern Asda, vahendab The Guardian.

Asda on Suurbritannia suuruselt teine supermarket. Nende tarbjakäitumise analüüsist selgus, et ostjad on pikka aega pidanud oluliseks kauba hinda ja kvaliteeti, kuid viimasel ajal on kliendid üha enam avatud ka mõtteviisile, et kui kaup on viletsam, aga söödav ning seda saab odavama hinnaga, siis võiks seda ka osta.

Kampaania initsiatiiv tuli Suurbritannia kuulsa koka ja talupidaja Jimmy Doherty eksperimendist, milles mees selgitas, kui palju toitu tema riigis minema visatakse.

Esimeses saates näidati talunikke, kes rääkisid, et neil oli raskusi lahti saada tuhandetest tonnidest värsketest köögiviljadest, sest supermarketid pidasid neid ebatäiuslikeks. Nii pöördusid nad Asda poole, et need kasvõi väikese koguse kaupa oma lattu võtaksid. Prooviks.

«Kui brittidel oleks õrna aimugi sellest, kui palju värsket kraami läheb raisku, haaraksid nad letist kõhkluseta kõvera juurvilja,» arvab Jamie Oliver. «Võrdluses «perfektsete» viljadega pole neil vähimatki vahet maitses ega ka toiteväärtuses. Kui pool miljonit Suurbritannia elanikku on sõltuv toidupanga abist, siis selline toidu minema loopimine ei ole kuidagi põhjendatud – see on suisa kriminaalne.»

Puu- ja juurvilju hakatakse Asdas müüma kampaaniatähise «Seestpoolt ilus». Need viljad pakendatakse eraldi ning müüakse «ideaalsetest» viljadest 30 protsenti odavamalt. Nii loodab supermarket oma ostjaid harida, et ostes «koledaid» vilju, toetatakse kohalikke talunikke.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles