Tarbijakaitse hoiatab reisifirma eest

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Viimasel kahel päeval on tarbijakaitseametile laekunud ligi 20 pöördumist seoses reisifirmaga Reisiks OÜ, kes avaldab reisiteenuste pakkumisi nii oma veebilehel reisikskaugele.ee kui ka samanimelisel Facebooki lehel.

Pöördumiste põhjused on peamiselt selles, et firma on jätnud tegemata lennupiletite broneeringud ja pole väljastanud tarbijatele tähtaegselt lennupileteid, samuti pole ettevõte vastanud kirjadele ja kõnedele. Amet kahtlustab, et Reisiks ei pruugi täita tarbijate ees võetud kohustusi ning alustas seega reisifirma suhtes järelevalvemenetlust.

Postimehega on samuti ühendust võtnud mitu inimest, et teisi Reisiks eest hoiatada. «Tundub, et üks reisikorraldaja on hakanud inimesi petma. Firma võtab inimestelt raha lennupiletite eest, kuid pole neid vastu andnud. Firma esindajat pole võimalik eriti tabada,» ütles Jaak.

«Broneeringuid tühistatakse, ehkki rahad on üle kantud. Piletitega vassitakse, lubatakse ja venitatakse,» teatas üks naine. «Ka meie seltskonnal on hetkel broneeringud selle firmaga pooleli ja segadus suur. Mõnel on ettemaksud detsembris-jaanuaris ära tehtud, aga e-kirjadele ei vastata ja infot broneeringute kohta ei anta,» rääkis ta.

Rohkelt kaebusi Reisiks kohta on ka reisiportaalis trip.ee. «Meie seltskond seisab ka hetkel probleemi ees. Reis peaks toimuma esmaspäeval, kuid meie lennubroneeringud on tühistatud. Telefonile ei vastata ja ei teagi, kuidas käituda,» kirjutas üks inimene murelikult. «Siiralt ei soovita! Kellel vähegi võimalik, siis kasutage suuremaid reisibüroosid oma piletite broneerimiseks. Hoiate kokku suure aja- ja närvikulu,» kirjutas teiste seas veel üks pettunud reisisell.

«Kõik saab klaaritud»

Praegu teadaoleva info põhjal pole tarbijakaitsel võimalik anda hinnangut, kas ja millal Reisiks tarbijate ees täitmata jäetud kohustused täidab. Ametile teadaolevalt on mõni reisija saanud piletid kätte, kuid enamiku pöördujate avaldused on lahenduseta. Amet soovitab tarbijatel püüda võtta reisiettevõtjaga ühendust telefoni või e-posti teel ning kui see ei õnnestu, siis pöörduda tarbijakaitseameti poole.

Reisiks OÜ juhatuse liige aga kinnitas Postimehele, et kõik saab klaaritud. «Oleme tarbijakaitseametile esitanud väga palju materjale. Oleme tõestanud, et kõik rahad, mis on meieni jõudnud, oleme ka edasi kandnud. Homme pean veel panka minema ja pangaväljavõtted saama,» rääkis ta.

Samuti on ta kursis reisiportaalis trip.ee olevate kaebustega. «Tean, olen näinud, kuid kinnitan, et reisist pole keegi ilma jäänud, see on praegu enneaegne probleem,» sõnas ta. «Oleme ära tõestanud, et viga ei ole meis. Oleme kõik materjalid ametile edasi saatnud,» kinnitas juhatuse liige veelkord.

Küll tunnistas ta, et inimeste kaebused selle kohta, et ettevõtte telefonilt ei saa sageli kedagi kätte ning piletid saabuvad viimasel minutil, on õigustatud. «Pean tunnistama, et see on probleem. Tegeleme sellega, et lihtsalt ei võta seda tööd enam nii palju ette,» lubas juhatuse liige.

Tarbijakaitse soovitab enne reisiteenuste ostmist tarbijatel alati teha reisiteenuste pakkuja ja osutaja kohta täiendav taustakontroll, näiteks tutvuda erinevates internetiportaalides ettevõtja kohta avaldatuga. Lennupiletite ostmisel tasub võrrelda erinevaid pakkumisi, sealhulgas vaadata lennupiletite hindu nii vahendusportaalides kui ka lennufirmade endi kodulehel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles