Soomes langesid toidukaupade hinnad

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prisma kliendid peavad veebis esitatud tellimusele ise järele tulema, kuna kojutoomise teenust pood veel ei paku.
Prisma kliendid peavad veebis esitatud tellimusele ise järele tulema, kuna kojutoomise teenust pood veel ei paku. Foto: Liis Treimann

Alates tänasest odavnesid toidukaubad Soome Prismades ja S-marketites, konkurent K-market oli hinnalangusest teatanud juba varem.

S-Group (SOK) alandab sadade kaupade hindu ning poekett teatas hinnalangusest pühapäeval ja see jõustub alates tänasest, kirjutab Yle. Hinnalangus jääb paari ja 30 protsendi vahele. Teine suurem Soome jaekett Kesko oli juba varem teatanud hindade langemisest.

SOKi juhataja Taavi Heikkilä sõnul langetati nii oma kaubamärgi toodeta, aga ka teiste brändide hindu. «Me alustame Prismadest, sest seal on kõige rohkem külastajaid,» rääkis Heikkilä.

Ta kinnitas, et tegu on ettevõtte uue poliitikaga, mitte paarinädalase kampaaniaga. Kuna teatud kaubad, nagu köögi- või puuviljad, on hooajakaubad, siis muutuvad nende hinnad aasta jooksul ja praegune muudatus neid ei puuduta.

Citymarketi müüja Matti Himbergi kinnitusel alandas Kesko toiduainete hindu juba eelmise aasta lõpus.

«Nad on meid kopeerinud,» rääkis Himberg. «Me alandasime 400 toote hinda detsembris ja veel paari tosina oma jaanuaris. Ma arvan, et S-Groupi hinnalangus on seotud Kesko poliitikaga ja Lidli poodide suure kampaaniaga,» rääkis Himberg. Poeesindaja tunnistas, et hetkel on keerulised ajad, mil hinnad on ostjatele väga olulised ja see sunnib poode tegema allahindlusi.

Heikkilä ei nõustu, et aina suurenev konkurents toidupoodide vahel sundis S Groupi radikaalsetele otsustele. «Me ei istu ja ei jälgi pingsalt, mida konkurendid teevad. Kui esimene tarbijate ühistu loodi 100 aastat tagasi, siis oli see odav alternatiiv ja me lähme nüüd juurte juurde tagasi, tuues hinnad nii palju alla kui võimalik,» rääkis Heikkilä. Ta möönis, et on kursis sellega, mida konkurendid teevad.

«Lidl on rahvusvaheline kompanii, kümme korda suurem kui meie,» rääkis ta. «Kuid meie oleme Soome kooperatiiv ja me tahame nendega võistelda ka tulevikus. Meil on palju Soome kaupa ja see räägib meie kasuks,» oli ta veendunud. Heikkilä «lubas», et teiste kaupade hindu ei tõsteta, kuid see sunnib poeketti langetama säästuotsuseid. Näiteks loobub S Group uute poodide rajamisest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles