Pahandustesse sattunud reisifirma teatas lõpuks maksejõuetusest

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Reisijate pahameele alla sattunud reisifirma Reisiks OÜ (Reisiks Kaugele) teatas reedel, 23. jaanuaril tarbijakaitseametile, et ei suuda täita pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi tarbijate ees ja on sattunud maksejõuetusse.

Reisiksil on 32 000 euro suurune tagatis, mis on seatud BTA Insurance Company SE Eesti filiaalis. Tagatise kasutamise üle otsustab vastavalt turismiseadusele tarbijakaitseamet.

Turismiseadus näeb ette, et tagatise kasutamise esmaeesmärk on pakettreisi ostnud reisijate reisilt tagasitoomine, reisitasu tagastamine tarbijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumine pakettreisi ärajäänud osa eest.

Reisita, kuid raha reisiettevõtjale maksnud tarbijatelt, ootab amet avaldusi alates 23. jaanuarist. Avalduse esitamiseks tuleb täita vastav vorm, mille leiab koos juhendiga tarbijakaitseameti kodulehelt.

Tarbijad, kes on juba ametile avalduse esitanud, ei pea seda enam tegema. Amet võtab nende inimestega vajadusel ise ühendust.

Avaldus tuleb saata hiljemalt 27. veebruariks 2015 aadressile Rahukohtu 2, Tallinn 10130 või e-kirjaga info@tarbijakaitseamet.ee.

Juhul kui on ostetud üksikuid reisiteenuseid, näiteks ainult lennupilet või ainult majutus, või kui maksja on juriidiline isik, ei kuulu nõue tagatisrahast hüvitamisele.

113 avaldust

Tarbijakaitseamet hakkas seoses Reisiks OÜ-ga saama rohkelt kaebusi jaanuari esimesel nädalal. Reisiks sattus inimeste pahameele alla, kuna jättis tegemata lennupiletite broneeringud ega väljastanud tarbijatele tähtaegselt lennupileteid. Samuti ei vastanud ettevõte enam kirjadele ja kõnedele.

21. jaanuaril toimus tarbijakaitseametis Reisiks esindajatega kohtumine. Esindajad avaldasid kohtumisel lootust ja kinnitasid, et tegelevad probleemidega. Selleks ajaks oli tarbijakaitsele laekunud seoses firmaga juba 113 avaldust.

Sel nädalal teatas politsei, et probleemse reisiettevõtte suhtes on alustatud kriminaalmenetlust kelmust käsitleva paragrahvi alusel.

Üks Reisiks esindaja oli Riina Lepalaan, kelle reisifirma Think Green Company vastu esitati aasta tagasi politseile 59 avaldust seoses kelmusekahtlusega.

Reisiks avaldas reisiteenuste pakkumisi nii oma veebilehel reisikskaugele.ee kui ka samanimelisel Facebooki lehel.

Postimehel ei ole ettevõttega õnnestunud kolme päeva jooksul ühendust saada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles