Kindlustusfirmad lahendavad autokaamerate abil juhtumeid

Autodesse paigaldatud minikaamerad on heaks abivahendiks ka kindlustusfirmadele.

FOTO: SCANPIX

Üha suuremat populaarsust koguvad autokaamerad, mis filmivad auto teekonda ning kaamera vaateväljas toimuvat, on heaks abivahendiks ka kindlustusfirmadele.

Seesami kahjukäsitlusjuhi Ly Jõhviku sõnul võimaldavad autokaamera videoklipid selgitada välja nii liiklusõnnetuse tegeliku käigu kui ka tuvastada näiteks sündmuskohalt põgenenud auto numbri.

«Üha enam liikluskindlustusjuhtumeid saab kiirema lahenduse tänu autojuhtide poolt saadetud videoklippidele, mis annavad selge ülevaate toimunud liiklusõnnetusest ning kaamerate kasutamise trend on tõusuteel,» rääkis Jõhvik.

Seesam kindlustuse kahjukäsitlusjuhtumite hulgas on olnud näiteks olukordi, kus kahju põhjustanud sõiduki juht väitis, et tema sõitis ristmikule rohelise tulega ja hoopis talle sõideti ette. «Kannatanu sõidukis olnud kaamera salvestus näitas aga tegelikku olukorda ning vaidlus lõppes kiiresti,» märkis Jõhvik.

Samuti meenub talle juhtum, kus kahju põhjustanud sõiduki juht lahkus sündmuskohalt ja väitis hiljem, et viibis väidetava õnnetuse ajal hoopis teises linnas. «Selliste juhtumite puhul on autokaamerast väga palju abi. Kui ilma kaamerata oleks ainult kannatanu sõna põhjustaja sõna vastu, siis autokaamera poolt filmitud tõestusmaterjal kahtlusi ei jäta,» põhjendas Jõhvik autokaamerate vajalikkust.

Autokaameraid ehk videoregistraatoreid on kauplustes müügil hinnavahemikus 39-400 eurot. Jõhviki sõnul on lisaks pildikvaliteedile oluline ka see, kui laia vaatenurka kaamerasilm hõlmab. Samas tuleb kaamera ostmisel silmas pidada ka esmapilgul vähemolulisi faktoreid nagu näiteks kaamera värvust.

«Autokaamerad, nagu ka muud nähtaval olevad elektroonikaseadmed autos, võivad tekitada pahatahtlikes inimestes ahvatlusi. Seega oleks mõistlikum valida tumedamat värvi ja tahavaatepeegli külge kinnitatav mudel, mis nii hästi läbi autoklaasi silma ei paista,» soovitas Jõhvik.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles