Kinnisvaraarendaja kasutab eliitkoolihullust ära

Gustav Adolfi gümnaasium.

FOTO: Andres Teiss

Kinnisvaraarendaja Endover Kinnisvara meelitab oma uues kampaanias soetama kodu Tallinna parimate koolide lähedusse, teiste seas on ära mainitud Gustav Adolfi gümnaasium (GAG), mille juhi Hendrik Aguri sõnul on reklaamiga tabatud lapsevanemate hella ja tundlikku kohta.

Endover Kinnisvara reklaam.

FOTO: pm.ee

«Võimalda oma lapsele kodu kooli lähedal! Endover Kinnisvara projektid paiknevad Tallinna parimate koolide läheduses. Vaid lühikese jalutuskäigu kaugusel asuvad Tallinna 21. kool, Gustav Adolfi gümnaasium, Tallinna inglise kolledž, Tallinna reaalkool, Jakob Westholmi gümnaasium, Tallinna prantsuse lütseum ja teised suurepärased koolid,» seisab kinnisvaraarendaja kampaania tekstis. Kes ostab kinnisvara, saab 5000 eurot soodustust.

«Just alanud kampaania «Kodu kooli lähedal» on tingitud turusituatsioonist, kus inimesed on taas kolimas rohkem linna südamele lähemale ning nõudlus kinnisvara vastu kesklinnas on kõrge,» ütles Endover Kinnisvara turundusosakonnajuht Kristel Laud.

Üheks põhjuseks on tema sõnul see, et inimesed väärtustavad oma aega ning soovivad seda vähem kulutada autoga sõitmisele. «Sellega on tihedalt seotud asjaolu, et tihtipeale asuvad laste kool, huviringid ja muud tegevused kesklinnas ning nii laste kui ka vanemate jaoks on mugavam elada kooli, lasteaia ja/või huvikoolide lähedal,» põhjendas ta.

Veel tõi ta välja, et buumi ajal soetasid paljud pered omale soodsa maja Tallinna äärealadele ning laste kasvades, eriti nende kooliikka jõudes, on jõutud arusaamani, et logistiliselt on mugavam elada kesklinnas.

«Meie müügijuhtide sõnul on paljud pered elukohta vahetamas just nimelt seetõttu, et kolida koolidele, huviringidele ning ka mitmekesisematele vaba aja veetmise võimalustele lähemale,» nimetas Laud olulise põhjuse, miks lastega pered soetavad kodu kesklinna.

Naise sõnul on nende kampaaniad sageli seotud arendusprojektide tugevuste esiletoomisega, seda ka antud juhul, mil rõhutakse asukohaga seotud tugevustele. «Saame kinnitada, et südalinnas ja selle lähiümbruses paiknevate arendusprojektide vastu on huvi kõrge. Eelduseks on muidugi, et ka muud projekti omadused on hästi läbimõeldud ja vastavad ostjate ootustele,» nentis Laud.

Kampaania «Kodu kooli lähedal» ei ole naise kinnitusel seotud firma üldise arendusstrateegiaga. «Me ei soeta oma portfelli arendusi eesmärgiga leida koolide lähedal asuvaid objekte. See, et meie portfellis on hetkel mitmeid arendusi, mis on muuhulgas ka kõrgelt hinnatud koolide lähedal, on asukohaga seotud fakt ja asjaolude kokkulangevus,» lisas ta.

Hendrik Agur. Foto:

FOTO: Andres Haabu

GAGi direktor Hendrik Agur leiab, et antud reklaamiga on tabatud ühiskonna aktiivse ja progressiivse osa, lapsevanemate hella ja tundlikku kohta, ning lähenetud kinnisvara müügile läbi inimesele niivõrd olulise, nende perele ja lastele esmavajaliku - hea hariduse kaudu. «Seega ma avan, et see reklaam teeb tõhusat tööd. Head haridust väärtustava pere kinnisvara eelistust see reklaam toetab,» märkis Agur.

Koolidirektori sõnul tõstatab see kinnisvarareklaam aga valusa küsimuse, miks üldse on toodud reklaami sisse hariduse ning hea ja halva kooli teema, miks on nii, et osa koole on ihaldusväärsemad, parema õpikeskkonna ja kvaliteediga kui teised. «Järelikult on see temaatika ühiskonnas jutuks ning see on ju tõsi,» ütles Agur, et on üldteada suur tung ja konkurss kesklinna koolidesse.

Tema sõnul on reklaami kaudselt justkui koolide vastandamine ehk paremad-halvemad koolid sisse kirjutatud. Justkui kesklinnas, kus soovitakse kinnisvara müüa, on head koolid, ja mujal ei ole. «Tuleb tunnistada, et nii ka inimesed valdavalt arvavad ja reklaam kütab sellele mõtteviisile takka. Kas see on tegelikult nii või on rahva uskumus, jäägu igaühe enda hinnata või mõõta,» ütles Agur ning lisas: «Tõsi on ka see, et Tallinnas on ka mitte nii hea mainega ja mitte nii head õppekvaliteeti pakkuvaid koole, kuid see on juba laiem haridusvõrgu, väärtuste ja hariduskorralduse ning ka riigi hariduspoliitika küsimus.»

Esmapilgul võib tunduda, et koolide sildistamist ehk head/paremad koolid, ei ole eetiline kasutada ärilistel eesmärkidel, leidis Agur, kuid tõi siiski välja, et nii ärikeskkond, linnaelu, hariduselu kui ka pereelu on kõik kokkuvõttes ühiskond, milles me elame. «Ka seoste tekitamine antud juhul koolide ja eeldatavalt kvaliteetse hariduse läheduse sidumine elukeskkonnaga on elust enesest tingitud seos, mis ei ole tekkinud tühjalt kohalt. Seega ei saa seda reklaamijatele pahaks panna, ehkki esmapilgul võib kihvatada nii mõnelgi inimesel, et vaat kus arrogantsus,» tõdes ta.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles