Rikkis tahvelarvuti vihastas Elisa kliendi välja

Asus Nexus 7.

FOTO: SCANPIX

Kaks aastat tagasi Elisast järelmaksuga Asus Nexus 7 tahvelarvuti soetanud klient on pidanud rikete tõttu kolm korda esindusse pöörduma, vahetult enne garantiiaja lõppu lootis ta, et saab seadme eest raha tagasi, kuid ärritus hoopis ja tuli Elisast ära.

«Maksin tahvelarvutit kinni kaks aastat, sama kaua kestis ka garantii. Kahel korral oli arvutil rike, esimene kord vahetati aku välja, teine kord emaplaat,» ütles Tõnu. «Nüüd umbes nädal enne garantiiaja lõppu suri arvuti jälle ära, lihtsalt ei käivitunud enam,» lisas ta.

Seejärel viis mees oma tahvelarvuti Rakvere Elisa esindusse. Käes oli viimane päev, mil veel garantii kestis. Ta soovis arvuti tagastada ja selle eest raha tagasi saada, sest kui kahe aasta jooksul on esinenud juba kolm riket, ei saa välistada, et varsti tuleb neljas, põhjendas ta.

Viisin selle Asuse Rakvere Elisa klienditeenindusse garantiiaja viimasel päeval ja soovisin selle Elisale tagasi anda, et nemad siis minu sissemaksed selle arvuti eest kah tagastaksid.

«Arvuti saadeti tehnilisse hooldusesse, et fikseerida rike. Sain hoopis vastuseks, et viga ei leitud. Küsimusele, mis ime läbi järsku teil see arvuti tööle hakkas, kui mina üritasin seda käima saada korduvalt ja mitme päeva jooksul, pole mulle vastatud. Viidati vaid, et kõik on hoolduslogis nähtaval,» rääkis Tõnu.

Ta leiab, et Elisa huvi rikke mittetunnistamises seisneb selles, et kui pole riket, ei pea nad ka seda praaktoodet tagasi võtma. Praegu on seade Rakvere Elisa esinduses, kuid Tõnu pole sellele veel järele läinud, vaid esitas hoopis Elisale vaide ning avalduse kliendilepingu lõpetamiseks.

«Olgugi, et see arvuti nüüd töötab (seda kindlasti peale mingisugustki remonti), ei ole sellel enam garantiid ja kui kahe aasta jooksul on esinenud juba kolm riket nõnda harvade kasutuskordade jooksul, siis ei saa välistada, et üsna pea saabub ka neljas. Selline rikete sagedus kahe aasta jooksul näitab, et seade on juba tootmisest alates praak,» leidis ta.

Mees jagas soovitusi ka teistele klientidele. «Kui mõni Elisast ostetud seade läheb rikki ja te soovite seda tagastada, siis peaks rikke ära näitama juba klienditeeninduses ning laskma see dokumentaalselt ära fikseerida. Nii ei saa nende tehniline hooldus väita, et seade oli korras,» nentis ta ja lisas: «Minu jaoks on see muidugi tagantjärele tarkus, ma ei suuda neile ära tõestada, et minu käes see tööle ei läinud.»

Tõnu lubas asja lõpuni ajada tarbijakaitseameti abiga.

«Klient on pöördunud Elisasse kolmel korral ning ühel korral neist tehti seadmele tõesti ka remont,» kinnitas Elisa pressiesindaja Marika Raiski.

Esimesel korral asendati seadmel lisavarustusse kuuluv aku ja teisel korral läbis seade remondi – tehti emaplaadi vahetus. Kolmanda korra hooldustööde käigus ei tuvastatud Raiski sõnul seadmel ühtegi kliendi poolt kirjeldatud puudust ega tootjapoolset defekti ning seetõttu uuendati profülaktiliselt lihtsalt tarkvara.

«Seaduse kohaselt vahetatakse seade välja juhul kui remont ebaõnnestub. Antud kliendi seade on ühel korral läbinud õnnestunud remondi,» lisas Raiski.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles