Eestlasi on tabanud nutihullus

Stinne Loo
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nutitelefon. Foto on illustreeriv.
Nutitelefon. Foto on illustreeriv. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi kohaselt müüdi Eestis 2014. aastal 408 600 uut mobiiltelefoni 78,5 miljoni euro eest.

«Paralleelselt nutitelefonide plahvatusliku levikuga pea kahekordistus mullu Tele2 võrgus kasutatud mobiilse interneti maht ning prognoosin mitmekordset kasvu ka 2015. aastaks,» ütles Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema. Tema sõnul sõnul oli nutiseadmete osakaal aasta lõpus kõigist müüdud telefonidest 71 protsenti.

Ka EMT avalike suhete juhi Raigo Neudorfi ja Elisa tootearenduse osakonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul jätkus eelmisel aastal jätkus nutiseadmete võidukäik. «EMT poolt ellu kutsutud Nutihüppe projekt osutus edukaks ning jõudsime sellega 51 protsendi tähiseni, mis tähendab, et üle poole meie klientidest kasutab täna vähemalt üht nutiseadet. Aasta varem oli see näitaja 39 protsenti,» märkis Neudorf.

Ühtlasi vaatavad mobiilioperaatorite kliendid aina enam ka 4G seadmete poole.

«Huvitav trend on toimunud brändivalikul, sest ühe brändi selget eelistamist Elisa klientide seas kogu eelmise aastal vältel enam ei olnud. Nii mobiiltelefonide kui ka tahvelarvutite menukaimate seadmete esikümme on brändide osas väga kirju ja mitmekesine ning eelmise aasta selge liider Samsung on troonilt nö maha lükatud,» lisas Ploomann

GfK poolt läbiviidud Eesti jaeturu-uuringu kohaselt oli 2014. aasta detsembris keskmine telefoni kättesaamishind Eestis 199 eurot. Detsembris kasvas nutiseadmete müük eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 20 protsenti rekordilise 41 000 uue nutitelefonini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles