Puhkajaid ootas Bulgaaria reisil ees hallitav hotellituba

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kehv hotell rikkus puhkusereisi.
Kehv hotell rikkus puhkusereisi. Foto: SCANPIX

Reisikorraldajalt Go Adventure pakettreisi ostnud klient nõuab osa raha tagasi, kuna sattus Bulgaarias hotellituppa, mis oli äärmiselt viletsas seisus.

Klient ostis pakettreisi tasudes reisikorraldajale kolme inimese eest kokku 2813 eurot, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses. Ta teadis, et ööbib kolme tärni hotellis, kus on vann/dušš, teler, konditsioneer ja minibaar. Rannas pidid olema lamamistoolid ja päikesevarjud tasuta.

Tegelikult ei olnud hotellis konditsioneeri ja minibaari. Hotell oli ebasanitaarses seisundis, esines hallitust, hotellituba oli üldse väga kulunud ja ebakorrektse välimusega ning numbritoas olid putukad. Samuti olid rannas lamamistoolid ja päikesevarjud tasulised.

Reisikorraldaja esindajale esitati kohapeal pretensioon, kuid tema väitel puuduvad tal volitused pretensioonide lahendamiseks, ning seetõttu soovitas ta klientidel omal kulul parema majutuse hankida.

Pettunud klient pöördus tarbijakaebuste komisjoni, soovides pakettreisi hinna alandamist. Reisikorraldaja tunnistas, et tegemist oli kahe tärni hotelliga, kuid keeldus hinda alandamast, kuna klient ei esitanud tõendeid, et hotell ei ole nõuetekohane. Hüvitiseks pakkus reisikorraldaja 30 protsenti hinnasoodustust järgmiselt reisilt. Komisjoni istungile reisikorraldaja ei ilmunud.

Komisjoni istungil leiti, et erinevus reisikorraldaja poolt lubatud ja tegelikult pakutud tingimuste vahel on ilmne ning reisikorraldaja on lepingut rikkunud. Majutus ei vastanud nõuetele ja arvestades hotelli ebasanitaarseid tingimusi, ei vastanud pakutud majutus isegi mitte kahe tärni majutuse tingimustele, kuna pakutavas hotellitoas ei tohiks olla putukaid ega hallitust. Klient on viimast tõendanud fotode ja dokumentidega. Oluline puudus oli ka ventilatsiooni ja konditsioneeri puudumine.

Lepingu rikkumise korral on kliendil õigus nõuda kahju hüvitamist või hinna alandamist. Majutusasutus, mille teenuseid reisikorraldaja pakub, on reisikorraldaja lepingupartner ja allhankija, seega vastutab majutusasutuse rikkumise eest reisikorraldaja.

Pakkudes tingimusi, mis ei vasta lepingutingimustele ja majutust, mis ei vasta elementaarsetele nõuetele, on kaupleja lepingut süüliselt rikkunud, leiab komisjon. Reisikorraldaja peab kontrollima teenuseid, mida ta pakub ja tagama nende vastavuse elementaarsetele nõuetele ja tarbijaga sõlmitud lepingi tingimustele. Reisikorraldaja ei ole esitanud ühtegi tõendit selle kohta, et pakutud teenus oli nõuetekohane.

Reisikorraldaja on väitnud, et kahe nädala majutus ühe isiku kohta maksab 212 eurot. Antud juhul oli reisil kolm isikut. Lisaks majutusteenuse puudustele ei taganud reisikorraldaja ka kohapealset teenindust, reisikorraldaja esindajal sihtkohas puudusid volitused pretensiooni lahendamiseks.

Komisjoni hinnangul peaks Go Adventure tarbijatele tagastama kokku 600 eurot.

«Vaidluse asjaolusid ja reisikorraldaja esialgset pakkumist arvestades oli otsus ootuspärane,» kommenteeris Goadventure jurist Ulvi Moesaar.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles