Tahvelarvutid võivad oluliselt pärssida laste emotsionaalset arengut

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuigi tahvelarvutid võivad lastele palju asju õpetada, võivad ameerika lastearstide sõnul selle arvelt kannatada nende eneseväljendus ja sotsiaalsed oskused.
Kuigi tahvelarvutid võivad lastele palju asju õpetada, võivad ameerika lastearstide sõnul selle arvelt kannatada nende eneseväljendus ja sotsiaalsed oskused. Foto: SCANPIX

Värske ameeriklaste uuring väidab, et selliste nutiseadmete nagu tahvelarvutite ja iPad'ide liigne kasutamine võib mõjuda laste emotsionaalsele arengule pidurdavalt.

Bostoni ülikooli meditsiinikooli lastepsühholoogid leidsid, et lapsed, kes kasutavad ohtralt nutiseadmeid, ei ole võimelised kontrollima oma tundeid, vahendab Independent. Selle asemel nad maskeerivad või asendavad need tehnoloogiaga seotud tegevustega.

«Paljud senised uuringud on toonud välja, et mida rohkem lapsed veedavad aega teleri taga, seda väiksemad on nende eneseväljendus- ja sotsiaalsed oskused,» märgib ülikoolis laste arenguhäiretega tegelev teadlane, doktor Jenny Radesky.

Daily Telegraphile antud intervjuus tõi Radesky välja, et sarnaselt teleriga vähendavad nutiseadmed aega, mida lapsed võiksid veeta teiste inimestega näost näkku suheldes ja seeläbi oma sotsiaalseid ning eneseväljendusega seotud oskusi arendades.

«Kui need seadmed muutuvad peamisteks laste maha rahustamise ja tähelepanu kõrvale juhtimise viisideks, siis kas nad üldse on võimelised arendama oma emotsioonide juhtimise oskust?» küsib Radesky.

Londoni Birkbecki ülikooli psühholoogialektor, doktor Iroise Dumotheil ütleb Independentile antud kommentaaris, et ameeriklaste uuringute põhjal ei tasu kaugeleulatuvaid järeldusi teha.

Tema sõnul võivad need seadmed tekitada küll lastele probleeme, kuid põhjapanevateks väideteks oleks vaja täiendavaid uuringuid läbi viia. «Need on väga uued tulemused,» nendib Dumotheil.

Samas nõustub ta, et ameerika uurijad on olnud oma uuringu tulemuste avaldamisel erapooletud ja toonud välja ka kasu, mida lapsed võivad saada nutiseadete kasutamise kaudu – näiteks hariduslike telefonirakenduste kasutamisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles