Kuidas saab tarbija hinnatõusu vastu võidelda?

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sauga kauplus.
Sauga kauplus. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing rääkis täna Vikerraadio hommikuintervjuus hinnatõusu põhjustest ja tõi ka mõned soovitused, kuidas tarbija saaks elu kallinemise vastu võidelda.

Esiteks märkis Josing, et tihtipeale pole tarbijal valikut ja ta peab maksma seda hinda, mida kaupmees küsib. Näiteks mootorikütused, elekter, vesi, kanalisatsioon ja toasoe. «Me peame tööle minema ja auto jaoks bensiini võtma või siis jääma töötuks. Siin ei ole palju valikuvõimalusi.»

Teisalt on kaubagruppe, kus saab valikuid teha ja need valikud peaksidki tarbija hääle kuuldavaks tegema. Üks selliseid kaubagruppe on toit – kuigi toidu ostmisest ei pääse, on inimesel rohkem valikuvõimalusi, millise tootja ja milliseid kaupu üldse osta.

«Pikas perspektiivis turg ikka tühja kohta ei salli ja kui ühe tootja kaubad kipuvad väga kalliks minema, eks siis mingi aja jooksul tuleb odavam konkurent ja pakub seda kaupa,» andis Josing tarbijatele lootust.

«Lõppude lõpuks peaks ju leiduma ka neid tootjaid, kes ütlevad, et mis sest, et teised hindu tõstavad, mina pakun praegu soodsalt hinda ja tahan saada tarbijaid ja turuosa juurde.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles