Eestlaste kodupoodides saavad kõige kiiremini otsa leiva- ja piimatooted

Eestlane hindab kõrgelt kodumaist leiba ja piima, mis enne õhtut poodides sageli ka otsa saab.

FOTO: SCANPIX

Postimehe üleskutsele jagada oma kogemusi toodetest, mis kodupoodides alalõpmata otsa saavad, vastas mitukümmend inimest, kelle suurimaks mureks oli leiva- ja piimatoodete nappus.

Enim jagasid lugejad kogemusi ETK poodide, Maxima kaupluste ja Selveri supermarketite kohta. ETK kaupluste – A&O, Konsum ja Maksimarket – külastajaid oli vastanute seas kõige enam.

«Emma pasha kohupiimakreem oli täna juba kell 15 Viljandi Konsumis otsas,» märkis üks lugeja. «Nõmme Konsumis peidetakse alati värsked saiad-leivad kappi ja müüakse vanu, kuigi säilivusaega need ületanud muidugi ei ole,» rääkis teine lugeja. Muuhulgas mainis ta, et tema lemmikleib – Rukkipala – on parim värskena ja kui seda selliselt saada ei ole, siis ta sealt saia-leiba ei osta.

«Pärnu Maksimarketis on õhtuti leivaletis tühi koht – Fazeri must põrandaleib,» märgib kolmas ETK grupi poode külastav lugeja. Mingil perioodil ei saanud ta sealt ka Luunja kurki. Lisaks kurtis üks Juuru elanik, et sealses A&O  kaupluses on pidevalt erinevad kaubad otsas ning üks Maksimarketi külastaja tunneb puudust Südamesepikust.

ETK grupi turundusjuhi Andres Lemberi sõnul jälgitakse nende poodides suure hoolega, et kaubad otsa ei saaks. Siiski võib seda aga vahel väga erinevatel põhjustel juhtuda – näiteks tootjapoolsete tarneraskuste, logistikaeksimuste või kauplusepoolse alaprognoosi tõttu.

«Kindlasti tuleb sellest teada anda poe juhatajale ja kui sealt abi ei saa, siis on kõigil säästukaardi klientidel võimalik oma muresid edastada telefonil 13014,» sõnas Lember.

Maxima kauplustes kurtsid lugejad enim selle üle, et sealsetes poodides saavad sageli otsa soodushinnaga tooted ja õhtuti sai. Eriti toodi siin välja näiteks Tartu Anne Maximat. «Külastan tihti Anne Maximat ja minuarust on seal saiast koguaeg puudus,» rääkis üks lugeja, kelle jaoks on Maximas alati otsas ka kõik need tooted, millel on «kollane» lipik küljes.

«Kui hommikul koos penskaritega jõuad madistada siis veel midagi saad, aga töölt tulles võid olla kindel, et sooduskampaania tooteid seal pole,» märkis ta. Sellega, et Maximas saavad soodushinnaga tooted kiirelt otsa, nõustus ka üks kaupluse külastaja Saaremaal.

Üks Hiiu Maxima külastaja tõi aga välja, et nagu Murphy seadus on tema kodu Maximas alati kartulid siis otsa saanud, kui tema neid ostma tahab minna.

«Kui me räägime toodetest, mis on nädalases kampaanias, siis on nende puhul alati ka tingimustesse lisatud märge hinna kehtivusest seni, kuni kaupa jätkub,» kommenteeris soodushinnaga toodete otsalõppemist Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe.

Kuigi ettevõte püüab prognoosida kaupu kampaaniaperioodi lõpuni, võib Lehtmäe sõnul juhtuda, et suure ostuhuvi tõttu saavad need plaanitust varem otsa. «Selleks, et taolisi olukordi võimalikult hästi planeerida, kasutame üha enam automaatset tellimuste süsteemi, kus vastav programm aitab võimalikult täpselt vajaminevate kaupade kogust prognoosida,» märkis ta.

See peaks tema hinnangul aitama kauplustes vältida ka selliste enimmüüdud toodete otsa saamist nagu kartulid.

Selveri külastajad tõid välja mitmeid konkreetseid tooteid, mis nende kodukoha poes sagedasti otsa saavad. «Tartu Ringtee Selveris on Hellmannsi originaalmajonees alatasa otsas,» rääkis üks majoneesisõber. «Olen ammu mõelnud, kuidas nad ei õpi – pole ju kaup mis ühe päevaga otsa saama peaks,» nentis ta.

Tondi Selveri külastaja kurtis selle üle, et tema kodupoes saab tihti otsa Saku Porter, ühel Järve Selveri külastajal oli sama mure tema lemmikute šokolaadisõõrikutega ning Pärnu Selveris ostleja märkis, et Fazeri põrandaleib on seal alati otsas.

«Kaupade tellimisel püüame täpselt prognoosida võimalikku nõudlust, kuid 40–50 000 erineva toote puhul on see küllaltki keeruline ülesanne,» selgitas Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid. Tema sõnul väga suuri koguseid kaupluse riiulitel ja ka laos varuks ei hoita. Seetõttu juhtub mõnikord ikkagi, et teatud toodete vastu on klientide huvi ootamatult suur.

Samuti on paljud tooted ka lühikese realiseerimisajaga, mistõttu peab kauplus arvestama nende tellimisel võimalikult optimaalse kogusega. «Kahjuks see alati sajaprotsendiliselt ei õnnestu, kuid igal juhul üritame teha kõik, et sortimendis olevad tooted oleksid saadaval,» sõnas Erilaid.

Kui kellelgi on jäänud mõnes Selveri poes otsa lõppenud kaup silma jäänud, on ettevõtte kodulehel tagasiside link, kus saab saata sõnumeid, millele Erilaiu sõnul väga operatiivselt vastatakse ja koheselt hakatakse ka probleemidega tegelema.

Kaupluste hulgas, mille puhul üksikute toodete osta saamist välja toodi, oli näiteks Tallinna Kaubamaja toidumaailma. «Seal saab Fazeri rukkileivake ruttu otsa – mitmevilja oma on alati, aga seda ma ei taha,» rääkis üks lugeja.

Ühel korral toodi välja ka Säästumarketi kauplusi Tallinnas. «Ma saan aru, et kõigile ei jätku, aga kogu aeg läheb olukord nagu hullemaks – eile õnnestus näiteks saada soodsalt liha, aga hakklihast jäin ilma, juustu sain veel viimase vigastatud paki,» märkis üks pealinlane.

Toodetest toodi kõige sagedasemalt välja piima- ja leivatooteid. Piimatoodete all toodi mitu  korda välja, et piim saab otsa, lisaks ka maitsestamata jogurt ja kohupiimatooted. Väga populaarne leib, mida paljud vastajad nagu tikutulega oma kodupoodides taga otsivad, oli Fazeri must põrandaleib.

Üks kassisõber tõi välja, et suurematest Tallinna Rimidest ei leia ta kunagi kassile värsket silku kassile. «Müüjad tavaliselt vabandavad, et sai alles otsa, aga tegelikult seda kunagi polegi,» oli lugeja veendunud.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles