Tervise Arengu Instituut taunib Coca-Cola kampaaniat

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Coca-Cola.
Coca-Cola. Foto: Reuters / Scanpix

Coca-Cola uue kampaania eesmärk kutsuda perekondi rohkem koos süüa tegema ja ühiseid õhtusööke nautima, on kindlasti kasulik ja vajalik soovitus, kuid kahjuks pole selle taga siirast soovi edendada tervislikku toitumist, vaid tegemist on pelgalt turundusvõttega, leiab Tervise Arengu Instituut (TAI).

«Toode viiakse peredele otse koju kohale, mis annab kindlasti parema tulemuse kui üksikud reklaamid ning ka selle mõju on pikem,» leidis TAI avalike suhete nõunik Maris Jakobson.

TAI soovitab inimestele kainet mõistust ja kriitilist meelt, et vahet teha reklaamil ja heategevusel. «Taunimisväärne on see aga laste kontekstis, kes on ka neis kodudes, kuhu jooke viiakse,» märkis Jakobson, et lastel puuduvad kaitsemehhanismid või oskused, et teha vahet reklaamil ja mittereklaamil.

«Nad on potentsiaalsed ostjad ning mõjutavad ka oma pere ostukäitumist. Kõigi nende kaupade hulgas, mida lapsed ja noored ostavad või mille ostmist nad mõjutavad, moodustavad toidu- ja joogikaubad ühe suurema osa,» rääkis Jakobson.

Ta lisas, et probleem ei seisnegi siinkohal niivõrd lastele joogi turundamises, vaid selles, et reklaamitav jook sisaldab liiga palju suhkrut ning ei tohiks kindlasti kuuluda perede igaõhtusele söögilauale.

Tarbijad peaksid Jakobsoni sõnul teadma, et tavaline, pooleliitrine pudel Coca-Colat annab 54 grammi ehk kolm suurt supilusikatäit suhkrut. Toitumissoovituste järgi võib päevas tarbida maksimaalselt neli portsjonit magusat kokku (sh kommid, šokolaad, küpsis, karastusjoogid jne). Karastusjoogi üks portsjon on 100 grammi.

Sahharoosi kestva ületarbimisega kaasneb liigne kehakaal ja rasvumine ning südame- ja veresoonkonnahaigused. Vanemas eas on risk haigestuda suhkurtõppe. Parim janukustutaja ning toidukõrvane on Jakobsoni kinnitusel vesi.

Coca-Cola käib ukselt uksele

Märtsis vältava Coca-Cola kampaania käigus külastavad Coca-Cola esindajad tallinlaste kodusid ja jagavad kingikotte, milles on Maggi pastatooteid ning 1,25-liitrine Coca-Cola või Coca-Cola Zero.

Paar päeva enne külastust pannakse maja infostendile teavituskiri, kus on kirjas, mis kuupäeval ja kellaajal Coca-Cola kampaaniabuss nende juurde jõuab.

Kampaaniareeglites on kirjas, et Coca-Cola esindajad ei lähe korterisse sisse ning samuti ei jagata kingitusi üksi kodusolevatele lastele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles