Veebipood ei nõustunud Eestis kasutut telefoni tagasi võtma

FOTO: LG

ONOFFi internetipoest ostetud kirjelduse järgi LTE-režiimi võimaldav telefon osutus 4G võrgus kasutuks, kuid pood keeldus klienti ja tootjafirma selgituskirja uskumast.

Läinud suvel ostis Olga ONOFFi veebipoest telefoni LG G FLEX, mille tootetutvustuses lubati ka 4G võrgus töötamist. Kui Olga tänavu 4G kasutamiseks oma operaatorfirma poole pöördus ja teenuse tellis, selgus, et tema telefon seda siiski ei võimalda.

«Vastav teenuspakett tellitud ja mobiilandmeside teenusepakkujale raha makstud, selgub et antud telefonil puudub võimalus ehk valik menüüs 4G võrku aktiveerida,» selgitas Olga.

Kui Olga ONOFFi poole pöördus, suunati ta edasi telefoni tootjafirma LG poole.

«Võtsin nendega ühendust ja IMEI koodi (mobiiltelefoni unikaalne seerianumber – toim) kontrollides selgus, et antud telefon ei ole mõeldud Eestis kasutamiseks. Ehk et ma ei saagi telefoni kõiki funktsioone kasutada, kuigi edasimüüja on seda mulle lubanud,» ütles Olga.

LG vastuse peale pöördus Olga uuesti ONOFFi poole, kust talle öeldi, et telefoni nad välja ei vaheta, kuna klient on seda juba pikka aega kasutanud. «Minu meelest ei oma see üldse tähtsust. Ma ei pöördunud ju selle pärast, et värv ei sobi või mõni funktsioon ei meeldi. Kui elementaarne funktsioon puudub ja minu probleemi ei lahendata, kuna olen kasutanud telefoni pool aastat, siis minu meelest pole see argument,» leidis Olga ning ütles, et selline asjade käik jätab mulje, et edasimüüja tegeleb petturlusega.

Olga sai LG Electronicsi klienditoe keskuse operaatorilt Gints Rutenbergilt ka põhjalikuma selgituse, milles toodi välja, et ONOFFi poed ei kuulu LG ametlike esindajate või edasimüüjate hulka. «Teie saadetud IMEI koodi järgi selgub, et see konkreetne mudel pole mõeldud Eesti vaid Skandinaavia turule,» edastas Rutenberg ning soovitas Olgal poe poole pöörduda, et vastavalt Eesti seadustele oma toode välja vahetada või raha tagasi saada.

ONOFF: me ei ole nõus toodet ümber vahetama

ONOFFil on kogu loost aga hoopis teine nägemus. Olga päringu peale vastati ONOFF Online OÜ klienditeenindusest, et telefon on toodud Eestisse ametliku loaga ning see annab õiguse ka seda siin müüa. «Toode on märgistatud CE tähisega, mis näitab, et see vastab Euroopa Liidu õigusaktides sätestatud nõuetele ning lubab telefoni müüa Euroopa majanduspiirkonnas, kuhu kuulub ka Eesti,» edastas klienditeenindaja e-kirjas.

Lisaks märgiti kirjas, et kuna telefoni olulise funktsiooni puudumine selgus pärast seda, kui Olga oli telefoni juba 7 kuud kasutanud, on see üleliia pikk aeg pretensioonideks. «Sellest oleksite pidanud teavitama meid varem. Seega on telefon töökorras, mobiilne internetiühendus töötab ning me ei ole nõus toodet ümber vahetama,» kõlas ONOFFi veebipoe lõplik vastus.

Vahepeal otsustas Olga oma murega ka tarbijakaitseametisse minna, kus juhtumi osas algatati menetlus.

Postimees pöördus lisaks ONOFF Jaekaubanduse OÜ poole. Ettevõtte turundusjuhi Veste Kivipalu sõnul on kliendi telefon ostetud ONOFF e-poest, mida majandab teine ettevõte – ONOFF Online OÜ. «Me jagame kaubamärki, aga tegutseme eraldi,» selgitas Kivipalu, kuid uuris sõsarettevõttest Olga ostetud telefoni kohta järgi.

«Toode on tarnitud ONOFF Online OÜ partnerilt Rootsist. Kõik funktsioonid peavad sel telefonil töötama ka Eestis ning meil ei ole ühtki dokumenti, mis väidaks, et need ei töötaks. Püüame leida kliendile rahuldava vastuse ja loodame, et tema telefon hakkab ka 4G-režiimis tööle,» edastas Kivipalu.

Kliendi tegutsemine pani kaupluse surve alla

Meie pöördumine ja tarbijakaitseameti menetlus pani ONOFFi kiiremini tegutsema. Juba peagi sai Olga oma postkasti uue kirja ONOFFi veebipoe klienditeenindusest.

«Uurisime nüüd põhjalikumalt, miks või kuidas saaksite oma telefoni garantiikorras töökorda. 4G-tugi on võimalik sellel telefonil tarkvarauuendusega korda teha ning seda teostab remonditöökoda,» seisis ONOFFi veebipoe klienditeeninduse saadetud kirjas.

Olgas tekitas kiri kõhklusi, kuna LG ametlik esindaja oli selge sõnaga öelnud, et telefon ei ole Eesti turul kasutamiseks mõeldud ning uuris ONOFFilt vastukirjas, kuidas tarkvarauuendus tehakse, kui tootja selle võimaluse välistas.

«Seda teeb meie koostööpartner MTTC Eesti OÜ, kes teostab telefonidele garantiiremonti,» sai Olga ONOFFi veebipoe klienditeeninduselt vastuseks.

Nii viiski Olga oma telefoni garantiiremonti. Vastuseks tuli, et EMT ja Elisa võrgus saab pärast tarkvarauuendust LTE valiku ehk 4G võrgu aktiveerida, kuid Tele2 võrgus mitte. Olga õnnetuseks on ta Tele2 klient juba üle kuue aasta.

Ta pöördus uuesti ONOFFi poole nõudmisega tagastada raha, kuna telefoni piiratud võimaluste kohta veebipood ostuhetkel infot ei andnud.

ONOFFi meelemuutus

Ei läinud kaua, kui Olgal paluti telefoni täiskomplekt tagastada ONOFFi kontorisse. «Vaatame telefoni veel ka ise üle ning seejärel otsustame, kas vahetame välja uue vastu, kanname teile tagasi kogusumma või kui telefonil on näha kasutusjäljed (ekraanil, korpusel suuremad kriimud, komplektist asju puudu), on meil õigus arvestada toote täishinnast maha teie poolt tekitatud kahju,» kirjutati veebipoe klienditeenindusest.

Olga jäi iseenesest asjade käiguga rahule ning nõustus, kuid ei mõista, miks teda kohe alguses jutule ei võetud ning miks sai nii kindla «ei» oma palvele telefon välja vahetada.

ONOFF andis seepeale selgituseks, et oma esimese eitava vastuse andsid nad Olgale, sest tehnikud ei olnud siis veel toodet üle vaatanud ning ainuüksi LG vastusest neile ei piisanud. «See vastus ei olnud õige. Nüüd on telefon üle vaadatud, vea põhjus kindlaks tehtud ja selge, et viga ei saa parandada. See annab aluse toode ümber vahetada või raha tagasi maksta,» selgitati klienditeeninduse e-kirjas ning vabandati lisades, et esialgu oli selline kliendi pöördumine nende jaoks «uus olukord, kus ettevõte pidi kõiki võimalikke lahendusi uurima».

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles