Tuntud e-pood teatas ootamatult pankrotist
Täiendatud kell 16:31! Lisatud juhatuse liikme kommentaar!

E-kaupluse living.ee kohta on tarbijakaitseametile varem laekunud üksikuid pöördumisi.

FOTO: SCANPIX

Mööblit müüv e-kauplus living.ee teatas ühtäkki oma klientidele, et otsustas esitada kohtule pankrotiavalduse ega saa enam tellimusi täita.

«Tellisin riidekapi ja riiuli, kokku umbes 300 eurot. Tellimuse tegin veebruari alguses, aga kuna tarneajaks lubati 4-5 nädalat, siis väga ei muretsenud,» rääkis Postimehe poole pöördunud tallinlanna.

Ta pidas hiljuti just plaani, et võtab ettevõttega ühendust ja uurib, millal kaup jõuab, kuid sai hoopis ootamatu kirja, kus e-poe omanikfirma OÜ Livingshop teatab pankrotiavalduse esitamisest. «Väga suurt lootust mul seda raha enam näha ei ole,» kurtis tallinlanna.

Postimehele teadaolevalt ootavad veel mitmed inimesed pikisilmi living.ee-st tellitud mööblit ning kõik said ka kirja, milles Livingshop teatab, et nende majanduslik olukord ja võime täita oma kohustusi, on viimastel kuudel halvenenud. Selle peamisteks põhjusteks on ettevõtte sõnul oluliselt tihenenud konkurents ning mitmete turuosaliste agressiivne hinnapoliitika.

«OÜ Livingshop osanikud on otsustanud esitada 13.03.2015 kohtule pankrotiavalduse. Sellest tulenevalt peame kahetsusega teatama, et OÜ-l Livingshop ei ole võimalik Teie tellimust täita. Pankrotiavalduse esitamisest oleme teavitanud ka tarbijakaitseametit. Vabandame siiralt tekkinud olukorra ja ebameeldivuste pärast,» lisas ettevõtte klientidele mõeldud kirjas.

Sellegipoolest on living.ee veebileht aktiivne ning jätab mulje, justkui kõik oleks korras. Tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski aga kinnitas, et tellimusi kodulehel enam lõpuni vormistada ei saa. Kuigi ostukorvi laseb süsteem kaupu lisada, siis raha nende arvele enam kanda ei saa. Turetski lisas, et selle on amet ise üle kontrollinud, mitte ei tugine vaid kaupleja väidetele.

15 pöördumist

Tarbijakaitseamet on seoses living.ee-ga viimase kaheksa päeva jooksul saanud 15 pöördumist. Peamiseks põhjuseks on, et ettevõttega ei saa enam ühendust. «Täna laekuvad ilmselt juba pöördumised seoses Livingshop OÜ poolt klientidele saadetud kirjaga,» märkis Turetski.

Ta kinnitas, et ettevõtte esindaja on tarbijakaitseametit vahetult enne pankrotiavalduse esitamist tekkinud olukorrast teavitanud. «Vastavalt pankrotiseadusele teeb kohus määruse kümne tööpäeva jooksul, siis ilmub ka teade Ametlikes Teadaannetes. Kui teade on seal ilmunud, saab rääkida pankrotist,» selgitas Turetski.

Kui tegu on pankrotimenetlusega, siis ei saa tarbijakaitseamet enam inimesi aidata. Sellisel juhul tuleb tarbijail esitada nõue (ajutisele) pankrotihaldurile, kelle andmed saab Ametlikest Teadaannetest peale kohtu poolt määruse tegemist.

Kui tarbija on maksnud krediitkaardiga ning soetatud toode ei ole temani jõudnud, on tarbijal õigus pöörduda panga poole ning vastavalt rahvusvahelise krediitkaardi lepingule saada tagasi saamata jäänud kauba/teenuse maksumus.

OÜ Livingshop juhatuse liige Martin Talts ütles Postimehele, et kliente, kes on e-poest kaupa tellinud, aga pole seda kätte saanud, on ilmselt suurusjärgus 200.

Veebilehe osas lausus ta, et püüab selle kiiremini maha võtta. «Kuna ma ei ole kogu aeg operatiivselt firma tegevuste juures olnud, ei oska ma päris täpselt seda ise teha,» täpsustas mees.

Nädalavahetusel pöördus Talts serveriteenuse pakkuja poole. Viimasel oli täpsustavaid küsimusi, millele Talts hetk tagasi vastas. «Võimalik, et koduleht läheb täna maha,» märkis ta. Midagi rohkemat, kui klientidele saadetud kirjas juba selgitati, tal lisada ei ole.

Varem on seoses ettevõttega tarbijakaitseameti poole pöördutud üksikutel kordadel. Mullu esitati ametile firma kohta üks kaebus ja üks päring, 2013. aastal kaks kaebust ja neli päringut ning 2012. aastal kaks kaebust ja viis päringut. Äriregistri andmetel on ettevõtte Livingshop maksuvõlg tänase päeva seisuga ligi 11 400 eurot.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles