Inforegister: probleemid living.ee-ga olid juba ammu

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veebipoes ostlemine
Veebipoes ostlemine Foto: SCANPIX

Paljud kliendid sattusid kimbatusse, kui mööblit müüv e-pood living.ee teatas ühtäkki, et esitab kohtule pankrotiavalduse ega täida enam tellimusi. Register OÜ juhatuse liikme Marie Rosina sõnul tagantjärele tarkus küll olukorda ei paranda, kuid vaadates lähemalt e-poe omanikfirma OÜ Livingshopi majandusolukorda, tundub probleem olevat sügavam ja pikaajalisem.

Rosina sõnul on paraku tavapärane olukord, kus ettevõtte majandusraskused on nähtavad, kuid olukorra tõsidust tunnistatakse alles siis, kui on juba liiga hilja.

Livingshop OÜ finantshinnang (koostatud üldlevinud finantssuhtarvude alusel) Inforegistris on juba aastal 2011 olnud «rahuldav», 2013. aastal aga juba «nõrk». Inforegister.ee-s saab kontrollida ettevõtete taustu.

«Ettevõte oli juba kahjumis, samuti on pidevalt kasvav maksuvõlg indikaatoriks süvenevatest probleemidest,» nentis Rosin.

Ainult majandusaasta aruannete ja maksuvõla ajaloo põhjal on tema sõnul raske öelda, kas ettevõte juhatus reageeris liiga hilja või tegutses kuritahtlikult, lastes vastu võtta tellimusi, ehkki eksisteerisid juba selged likviidsusprobleemid.

«Tarbijatele aga tahaksin omalt poolt meelde tuletada, et enne suuremaid oste tasub järele vaadata, kellega tegu on. Maksuvõla info on avalik ning kiire taustakontrolli saab tasuta teha näiteks ka inforegister.ee lehel,» lisas Rosin.

Livingshop saatis möödunud nädala lõpus klientidele kirja, kus teatas, et nende majanduslik olukord ja võime täita oma kohustusi on viimastel kuudel halvenenud. Peamisteks põhjusteks on ettevõtte sõnul oluliselt tihenenud konkurents ning mitmete turuosaliste agressiivne hinnapoliitika.

Tarbijakaitseamet on seoses living.ee-ga viimasel ajal saanud 15 pöördumist. Ettevõtte esindaja on oma olukorrast tarbijakaitseametit teavitanud. Ent kui tegu on pankrotimenetlusega, ei saa tarbijakaitseamet enam inimesi aidata. Sellisel juhul tuleb tarbijail esitada nõue (ajutisele) pankrotihaldurile, kelle andmed saab Ametlikest Teadaannetest peale kohtu poolt määruse tegemist.

Livingshopi juhatuse liige Martin Talts ütles Postimehele, et kliente, kes on e-poest kaupa tellinud, aga pole seda kätte saanud, on suurusjärgus 200.

Inforegister kirjutas Livingshopist lähemalt ka oma blogis. Allpool olevast tabelist on näha, et ettevõtte tulutoovus on halb ning ka muud finantsnäitajad rahuldavad.

Foto: inforegister

Eriti ettevaatlikuks peaks tegema ettevõtte krediidiraport, kus krediidisoovitus on «Ei» ning näha on pidevalt kasvav maksuvõlg. Põgusa taustakontrolli järel poleks ilmselt pankrot nii ootamatu olnud.

Foto: inforegister

Selleks, et hoida pidevalt ettevõtetel silma peal, on Inforegistril Google Chrome jaoks rakendus. Inforegister on loonud märgiste süsteemi (loe selle kohta lähemalt siit), mis töötab nagu valgusfoor ja annab inimesele teada, kas minna edasi, oodata või peatuda.

Süsteem on lihtne: hea finantshinnang = roheline märgis, võlad = punane märgis ning esitamata deklaratsioonid/majandusaasta aruanded = kollane märgis.

Mõned näited:

  • E-poe usaldusväärsuse hindamine – punase või kollase märgisega e-poest ostmisel on kõrgem risk tellitud kaupa mitte kätte saada lubatud tähtajaks
  • Tarnijate usaldusväärsuse hindamine – veebilehel kaupade ja teenuste kirjeldusi lugedes saab vaadata ka seiresündmusi meediakajastuste ja nende kommentaaride kohta

Tasuta rakendus võimaldab saada kiirelt ülevaate ettevõtte olukorrast ning selle saab alla laadida siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles