Saladus, mida Facebooki kasutajad ei peaks teadma

Brasiilias asuv Facebooki ettevõtlikkuse ja innovatsiooni labor

FOTO: Nelson Almeida / AFP / Scanpix

Maailmas on 1,3 miljardit Facebooki kasutajat ja 27 protsenti mobiiliinterneti kaudu üleslaetud materjalist läheb just sellesse sotsiaalmeedia keskkonda, samas on aga üks saladus, mida Facebook ei taha, et ta kasutajad teaksid.

Kuigi enamus inimesi arvab, et kõik nende sõbralistis olevad kasutajad näevad neid postitusi ja pilte, mis nad Facebooki panevad, siis see päris nii ei ole, vahendab Fox News.

Nimelt, saladus, mida Facebook ei taha, et tema kasutajad teaksid, on see, et sotsiaalmeediakeskkond filtreerib kõike seda, mida kasutajad postitavad ja valib ise, mis postitused kellegi uudisvoos ilmuvad või ei ilmu.

Kuigi Facebook ise väidab, et see filtreerimine aitab kasutajate sõpradel ja jälgijatel näha ainult neid postitusi, mis neile huvi pakuvad, on tehnoloogiaajakirjaniku tähele pannud, et järjest vähem kasutajate postitusi saavad teistelt kasutajatele tagasisidet.

Samas on kuskil 50 miljonit ettevõtet, kaubamärki, bändi ja kuulsust teinud endale Facebooki fännilehe just reklaami eesmärgil. Neile mõeldes pakub sotsiaalmeediakeskkond võimalust maksta tasulise «reklaamitud postitus» eest, mis garanteerib postitusele teatud arvu lugejaid, kuid võib üsna kulukaks minna.

Kasutajate huvi teiste kasutajate ja fännilehtede postituste järele hindab Facebook selle järgi, kui sagedasti kasutaja nendel teistel lehekülgedel käib. Näiteks, kui keegi kas või korra läheb kellegi teise Facebooki lehele ja laigib seal midagi, siis hakkab ta kohe nägema selle kasutaja postitusi oma uudisvoos.

Kui kasutaja klikib mõne teise kasutaja või fännilehe postitustel, laigib või kommenteerib neid, siis hakkab ta järjest enam nägema selle inimese või ettevõtte postitusi. Mida vähemaks seda aga jääb, seda vähem ilmub neid postitusi kasutaja uudisvoos.

Selleks, et tagada sõprade postituste nägemine uudisvoos, peaks kasutaja aeg-ajalt külastama nende profiili, laikima või ka kommenteerima mõnda postitust.

Samuti aitab uudisvoo sisu muuta ka see, kui klikkida kasutaja pildi alla jäävast vasakust menüüs «uudisvoog» peal ning vahetada «populaarsed lood» (Top Stories – ing k) välja «viimased lood» (Most Recent – ing k) vastu.

Kui kasutajale tundub, et ta ei näe enam kellegi postitusi, siis võib juhtuda, et ta on mingi hetk lõpetanud kas teise kasutaja või mõne fännilehe jälgimise. Ülevaate sellest, keda kasutaja jälgib, saab Facebooki sisse logides ülesse paremasse nurka jäävast allapoole suunatud noolega nupule klikkides ja sealt «uudisvoo eelistused» (News Feed Preferences – ing k) valides.

Seal on kergesti näha, keda kasutaja jälgib ja kelle jälgimise ta on lõpetanud ning nii saab lihtsalt valida, kelle postitusi ta tahab oma uudisvoos näha ja kelle postitusi mitte.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles