Mööbli paigaldamisega viivitamine tõi kaasa hüvitisnõude

Köögimööbel. Illustratiivne foto.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Mööblifirmalt Vendi Mööbel OÜ köögimööbli tellinud klient pöördus tarbijakaebuste komisjoni poole, nõudes ettevõttelt viivitamise eest hüvitist.

Klient sõlmis mullu 25. augustil lepingu köögimööbli valmistamiseks ning päev hiljem tasus ettemaksu, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses.

Lepingu järgi pidi mööbli paigaldamine toimuma üheksa nädalat pärast ettemaksu laekumist. Viivitamise korral on viivis mööbli kogumaksumusest 0,05 % iga tööpäeva eest.

Kaupleja tuli köögi mõõtusid võtma mullu novembris ning mööbel paigaldati alles 16. veebruaril 2015. Klient väidab, et viivitamine mööbli paigaldamisel ei ole tema põhjustatud. Tema hinnangul põhjustas viivitus talle ebamugavust ning moraalset kahju, mistõttu soovib ta hüvitiseks 331 eurot.

Kaupleja vaidleb aga kaebusele vastu, selgitades, et viivitus tekkis siiski kliendi tõttu. Viimane ei olevat tulnud salongi, et valida, missugune lahendus talle mööbli projekti muutmiseks sobib.

Nimelt selgus köögi ülevaatamisel, et mööbli taha jäävas köögiseinas on torud, mistõttu tuli algselt koostatud mööbli projekti muuta. Lõpuks tehtigi laiem lauaplaat, et torud segama ei jääks.

Kaupleja väitel tehti täiendavat tööd ning tekkisid lisakulud. Komisjoni istungil nentis kaupleja, et kaalub, kas nõuda tarbijalt selle hüvitamist.

Komisjoni liikmed arutasid, et kaupleja tuli kööki üle vaatama ning mõõtusid võtma alles pärast tähtaja möödumist. Töö valmis aga kokkulepitust 75 päeva hiljem. «Kaupleja pidi tööga alustama õigeaegselt, lepingu tähtaja jooksul, tuvastama võimalikud takistused ning leppima kokku nende (takistuste - toim.) ületamise viisi,» seisab otsuses.

«Võimalus mööbli mõõte või paigutust muuta tulenes lepingust ja sellega seoses ei sätestanud leping võimalust nõuda lisatasu. Esitatud asjaolude põhjal ei olnud muudatus lepingu täitmise töö ja materjalikulu arvestades oluline. Seega on kaupleja väide eelarve suurenemise tõttu lisatasu nõudeõiguse tekkimise kohta ebaõige,» lisatakse otsuses.

Samuti pole esitatud ühtegi tõendit, mis viitaks tellija viivitusele. Arvestades, et kaupleja tuli köögi mõõtusid võtma alles pärast lepingu tähtaja möödumist, oli kaupleja viivitus tahtlik ja tellijast sõltumatu.

Õigeaegse mõõtude võtmise korral saanuks vajalikke korrektuure teha kohe. Lisaks ei ole komisjoni liikmete hinnangul väide, et esialgselt projekteeritud kujul ei oleks mööblit paigaldada saanud, millegagi tõendatud.

Antud juhul ei kontrollinud kaupleja ka piisavalt ega õigeaegselt, kas esialgselt kavandatud viisil on võimalik mööblit valmistada.

Klient soovis viivituse eest hüvitist summas 331 eurot. Lepingu järgi on aga kokku lepitud 0,05% viivise kohaldamine viivitatud tööpäeva kohta. Lepingut tuleb täita, ühepoolselt ei saa kõrvale kalduda lepingus kokkulepitud viivise määrast ja nõuda suuremat viivist, leidis komisjon.

Seega otsustas komisjon mõista mööblifirmalt 75 päevase hilinemise eest kliendi kasuks välja leppetrahv summas 124,12 eurot.

Kui pooled komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

Vendi Mööbel on varem tarbijakaitseameti musta nimekirja kantud.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles