Vaata, kes on peamised uute autode liisijad Eestis

Toyota Scion

FOTO: Mark Lennihan / TT Nyhetsbyrån / Scanpix

Swedbanki koostatud Baltikumi eratarbija ülevaatest selgub, et uusi autosid liisivad Eestis eelkõige üle 45-aastased mehed, kes elavad pealinnas ja kelle sissetulek jääb vahemikku 500 kuni 1500 eurot kuus.

«Uusi autosid ostavad kõigis kolmes Balti riigis eelkõige mehed – ca 65–70 protsenti ja naiste osakaal jääb kõigis kolmes Balti riigis 35 protsendi kanti,» märkis Swedbank Liising AS juhatuse liige Tarmo Ulla, teatab Swedbank. Uute autode müügis moodustavad üle 45-aastased mehed Eestis 52 protsenti klientidest.

Lätis olid uute autode müügi puhul suuremad osakaalud vanusevahemikes üle 45. eluaasta, kuhu kuulus 41 protsenti autoliisijatest, ja 41–45 eluaastat, kus oli 20 protsenti liisijatest. Leedus ostsid uusi autosid peamiselt üle 45-aastased ja 36–40-aastased kliendid, kes moodustasid vastavalt 41 ja 21 protsenti uute autode liisijatest.

«Eestis uue auto soetanud klientidest 60 protsendil jäi sissetulek vahemikku 500–1500 eurot kuus, sealhulgas 32 protsendil klientidest vahemikku 1000–1500 eurot ja 28 protsendil klientidest vahemikku 500–1000 eurot,» sõnas Ulla.

Lätis soetasid uusi autosid võrdsete osakaaludega kliendid nii sissetulekuga 1000–1500 eurot kuus ja üle 2500 euro kuus – kumbki sissetulekugrupp moodustas 31 protsenti klientidest.

Leedus oli uute autode soetajaid rohkem järgmistes sissetuleku vahemikes – 27 protsenti sissetulekuga üle 2500 euro kuus ja pea võrdsetes osakaaludes sissetulekuga vahemikus 500–1000 eurot kuus – 21 protsenti – ja vahemikus 1000–1500 eurot kuus – 22 protsenti. Ülejäänud vanusevahemikes olid osakaalud enam-vähem võrdsete jaotustega, keskmiselt 7-13 protsenti.

Ulla sõnul vara liikide jaotuses erines Eesti pisut teistest Balti riikidest. «Kui Eestis uute autode soetamisel eelistati enim väikeautosid ja väikesed keskautosid, siis Lätis ja Leedus olid uute autode puhul enim eelistatud linnamaasturid ja sportautod.» Uute autode liisimisel olid Eestis ja Lätis eelistatuimad automarkidest Volkswagen ja Toyota, samal ajal Leedus eelistati pigem Škodat ja Nissanit.

«On suhteliselt ootuspärane trend, et liisinguga uue auto soetanud kliendid elavad suuremalt jaolt ikkagi Baltikumi pealinnades – Tallinnas 34 protsenti klientidest, Riias 53 protsenti klientidest ja Vilniuses 42 protsenti uue auto liisinguga soetanud klientidest,» märkis Ulla.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles