Vead, mis autoesindustes varitsevad

Odomeetri näit ei pruugi peegeldada sõiduauto tegelikku läbisõitu. Sel korral ametid selle probleemiga silmitsi ei seisnud.

FOTO: Arvo Meeks/Valgamaalane

Aasta esimese kvartalis kontrollisid tarbijakaitseamet ja maanteeamet kaheksat sõidukite margiesindust ning leidsid, et probleemid sarnanevad müügiplatsidelt leituga.

Eelkõige keskendusid ametid kasutatud autode müügi jälgimisele, teatas tarbijakaitseamet. Nagu ka kasutatud autode müügiplatsidel vaatasid ametnikud margiesindustes, kas tarbijale antav teave on esitatud nõuetekohaselt.

Koos maanteeametiga kontrolliti, kas sõiduki tehniline olukord vastab müügikuulutuses olevale ja ka sõiduki tehnonõuetele vastavust. Ametid pöörasid tähelepanu ka komisjonimüügi lepingute sisule ja nende seadustele vastavusele. 

Peamised leitud probleemid olid:

  •          komisjonimüügi lepingutest tuleneva vastutuse tõlgendamine tarbija kahjuks;
  •          garantiitingimustega manipuleerimine ja valesti tõlgendamine tarbija kahjuks;
  •          pretensiooniõiguse ning garantii mitteeristamine;
  •          keregarantii vale tõlgendamine ning selle seletamine tarbijale;
  •          sõidukite hooldustööde korra keeruline selgitamine tarbijale;
  •          eestikeelse kasutusjuhendi mitteandmine tarbijale.

Margiesinduste kontrollides ei olnud aga ühtegi juhust, kus sõidukil oleks puudunud teabeleht või, et sellel oleks olnud valeinfo. Samuti ei tuvastanud ametid läbisõidunäidikuga manipuleerimist. Kuna peamiselt seisnesid probleemid möödarääkimistes ja seaduste vales tõlgendamises, tegi tarbijakaitseamet mitmele ettevõttele ettekirjutused. 

Seekordsete kontrollide põhjal võib eeskujulikuks pidada Reval Auto Esindused OÜ Tallinna ja Pärnu esindusi, City Motors OÜ Tartu ning Veho Eesti AS-i Laagri esindusi, kus ametid ei leidnud ühtegi puudust sõidukite müümisel ja tarbijale teabe andmisel.

Tarbijakaitseamet on viimastel aastatel teinud tihedat koostööd maanteeameti, maksu- ja tolliameti ning politsei- ja piirivalveametiga kasutatud autode turu korrastamiseks. Kontrollide eesmärk on olnud ausa ja võrdse konkurentsi loomine ning tarbijate õiguste tagamine. 

Sõltumata sellest, kas tegemist on väikese kaupleja või margiesindusega, kes müüb samamoodi kasutatud autosid, peavad kõik järgima ühesuguseid reegleid. Ainult selliselt on võimalik vähendada turul tarbijate eksitamist või isegi pahatahtlikku petmist. Erinevate kampaaniate ja järelevalvega on ametid tõstnud nii tarbijate kui kauplejate teadlikkust turgu reguleerivatest seadustest. Ametid hindavad senise tegevuse mõju positiivseks ning loodavad, et sektor hakkab mõistma ausa konkurentsi eelist.

Tarbijakaitseamet ja  maanteeamet kontrollisid 2015. aasta alguses Reval Auto Esindused OÜ Tallinna ja Pärnu esindusi, Inchcape Motors Estonia OÜ-d, City Motors OÜ Tartu esindust, Veho Eesti AS-i Laagri esindust, Silberauto AS-i Rakvere esindust ning Amserv Grupi AS-i Pärnu ja Tallinna esindust.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles