Müüdid auto tankimise kohta – mis on tõde, mis vale

Mida tühjemad on autorehvid, seda sagedamini tuleb tanklas käia.

FOTO: SCANPIX

Saksa ajaleht Bild tegi ülevaate auto tankimisega seotud müütidest, uurides, mis neist peab paika ja mis mitte.

Tankimise ajal mobiiliga rääkimine võib lõppeda põlenguga

Miks tankimise ajal suitsu teha ei tohi, on kõigil selge. Aga miks ei tasuks mobiiliga lobiseda? Põhjuseks on telefoniaku – kui see maha kukub, võib tekkida sädemeid, mis süütavad mahavoolanud bensiini. Selliseid õnnetusi pole väljaande kinnitusel küll siiani olnud.

Tuntud firma müüb paremat kütust

Mitte ainult kallim, vaid ka parem – paljud usuvad, et suur tanklakett müüb kvaliteetsemat kütust. Tegelikult tuleb kütus, sõltumata sellest, kas tegu on kuulsa keti või vähe tuntud firmaga samast rafineerimistehasest. Tuntud ketid lisavad lisaaineid, kuid need ei mõjuta kütuse kvaliteeti. Oluline on oktaanarv ja see on nii suurtes kui väikestes kettides sama.

Bensiinipaak pole võimalik liialt täita

Tänu tänapäevasele tehnoloogiale lülitub tankimispüstol automaatselt välja, enne kui paak liialt täis saab. Mõne automudeli puhul on vaja tankimine käsitsi lõpetada. Selliste autode omanikud peavad tankimisel hoolikad olema, kuna väljavoolav kütus kahjustab auto värvi.

Pooltühjade rehvidega kulub rohkem kütust

Isegi 0,2 baari väiksema rehvirõhuga  suureneb rehvi veeretakistus. Selle tulemusel suureneb kütusekulu ühe protsendi jagu. Mida tühjem on rehv, seda suurem on kütuse kulu. Rääkimata rehvi enda kulumisest.

Tükk suhkrut jätab auto seisma

Peab paika, et pole palju suhkrut vaja, et mootor ei teeks enam piuksugi. Tõsi küll ühest väiksest kohvikus antavast suhkrupakist selleks ei piisa. Kui aga rohkem panna, siis ummistavad suhkrukristallid bensiinifiltri ja sissepritse düüsid ning nende remont on väga kallis.

Õnnetuse korral kütusepaak plahvatab

Põlevad autod ei plahvata, ka mitte nende kütusepaagid – seda lihtsalt näidatakse põnevuse pärast Hollywoodi filmides.

Esimese asjana tuleks sõitjad välja aidata ja helistada tuletõrjesse, mitte peljata plahvatust. Samas tasub meeles pidada, et avanevad turvapadjad võivad põhjustada põlemisel ohtlikke olukordi. Kindlasti tuleb tegutsedes end kaitsta tule- ja suitsukahjustuste eest.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back