Estonian Air tunnistab asenduslennukite kehvemat kvaliteeti

Nextjeti lennuk, millega Estonian Air ajutiselt mitmeid liine teenindab, Tallinna lennujaamas.

FOTO: Marko Püüa

Estonian Air võttis hiljuti hooajalise tiheda graafiku tõttu ajutiselt kasutusele kehvema kvaliteediga propellerlennukid, ent piletiraha küsib lennufirma endiselt sama palju.

«Eks see selline üllatav oli. Põhimõtteliselt oleks nagu kell ajas tagasi pöördunud. Kümme aastat või rohkemgi veel,» ütles möödunud nädalal Tallinna ja Stockholmi vahel Estonian Airi asenduslennukiga lennanud Postimehe peatoimetaja asetäitja Aivar Reinap.

Sisse astudes polnudki tema sõnul väga hull, ehkki reisijaid lennukisse väga palju ei mahtunud. Negatiivseks pidas ta seda, et propelleriga lennuk oli õhus ebastabiilsem. «Eks sa tunnetad iga oma keharakuga, kui lennuk maanduma hakkab, ja kui on veel ka õhuaugud, siis nõrgema närviga inimestel võib olla täiesti probleem,» rääkis Reinap, kes leidis, et tegu on selge tagasiminekuga. «Võib-olla siis tõesti on Estonian Airi majanduslik seis nii kehvaks läinud, et ei ole enam midagi valida.»

Estonian Air kasutab praegu osal liinidel ajutiselt Rootsi lennufirma Nextjeti ja Leedu lennufirma Dot LT ATR- ja Saab 340-tüüpi lennukeid. Firma pressiesindaja Ilona Eskelinen selgitas, et nad on varem kasutanud ja kasutavad ka praegu teistelt lennufirmadelt renditud propellerlennukeid, et teenindada periooditi tihedamat lennugraafikut. Samuti valmistub Estonian Air praegu Embraere liisinguandjale tagastama, mistõttu on ka lisalennukeid vaja.

Esmaspäeva õhtul Nextjeti lennukiga Stockholmist Tallinna lennanud Kristile tuli üllatusena, et Estonian Air teiste firmade lennukeid kasutab. «Oleks võinud informeerida ka reisijaid. Stockholmist väljus see lennuk ka platsi pealt ja kohati tundus, et mis lennuk see on, et kas ma ikka sõidan Tallinna,» rääkis Kristi, kes lendab Estonian Airiga suhteliselt tihti.

Estonian Airi juhatuse liige ja kommertsjuht Indrek Randveer ütles, et teist tüüpi lennukite kasutamine ei ole niivõrd probleem, vaid pigem harjumuse küsimus. «Miks me seda teeme? Põhjus on hästi ratsionaalne. Suuremate lennukitega ei ole seda liini mõistlik opereerida,» selgitas Randveer.

«Toode on mõnevõrra kvaliteedilt kehvem, jah. Ma olen sellega nõus. Me kõik oleme sellega nõus,» nentis ta.

«Asi on selles, et Estonian Airi kasumis hoidmine on raske töö, sest firma on väga väike,» ütles Estonian Airi tegevjuht Jan Palmér. «Inimesed ei ole propellerlennukitega harjunud, aga need lennukid ei ole halvad, küll aga tõepoolest väiksemad,» lisas ta.

Kehvemast kvaliteedist hoolimata on piletihind neil liinidel sama. «Lihtsalt toode on natukene teine,» märkis Randveer ja lisas, et tema hinnangul ei osta inimesed lennukipiletit ostes lennukit, vaid liikumist punktist A punkti B. «Sellisel juhul ei ole lennuk väga suur probleem.»

Randveer avaldas lootust, et kehvema kvaliteediga lennukid ei mõjuta ettevõtte mainet reisijate seas. «Need inimesed, kes palju lendavad, on väga suuresti majandusinimesed ja saavad aru sellest, mis tähendab, kui oma lennufirmat ei ole.»

Teistelt lennufirmadelt renditud lennukid on Estonian Airi käsutuses veel mõnda aega, kõige kauem juuni keskpaigani. Vastavalt vajadusele pikendatakse lepinguid.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles