Amet manitseb suviste imetoodete osas ettevaatusele

Kaalu langetamine

FOTO: SCANPIX

Amet soovitab kõigil suhtuda ettevaatusega sellistesse suvistesse imetoodetesse, mis lubavad kiiret kaalukaotust, treenitud keha, näonaha noorendust, sest nende kasutamine ei pruugi anda lubatud tulemust.

«Peamiselt sotsiaalmeedias reklaamitavad ning veebikeskkondades müügil olevad toidulisandid lubavad kerge vaevaga kiiret kaalukaotust ja treenitud keha,» toob tarbijakaitse tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski näite ühest sellisest imetootest.

Tema sõnul on turul veel sarnaseid tooteid, mille abil on väidetavalt võimalik tõsta potentsi, noorendada näonahka, õppida võõrkeel selgeks kõigest 14 päevaga ja palju muudki.

Näiteks lubatakse Nidora toidulisandi internetileheküljel vigases eesti keeles muu hulgas, et toote kasutaja kaotab vähemalt kaheksa kilogrammi kuus või vastasel juhul saab klient kogu makstud raha tagasi. Seejuures lubatakse süüa kõike, mis meeldib, kaotada silmnähtavalt ja püsivalt kaalu nälga tundmata ja trenni tegemata.

Samuti lubab tootja, et väheneb söögiisu ja magu muutub neli korda väiksemaks jne. Sarnaseid tulemusi lubatakse ka Carcinia Loss toidulisandi tarvitamisel. Mõlema toote kodulehel edulood ja fotod inimestest ja kuulsustest väidetavalt enne ja pärast toidulisandi kasutamist.

«Kuivõrd kodulehekülgedel toodud väited ega toodete toime esinemine ka tegelikkuses pole tõendatud, on tegemist tarbijate eksitamisega,» ütleb Turetski. Samas ei ole kauplejad teavitanud veterinaar- ja toiduametit Nidora ega Carcinia Loss Eesti turule toomisest, mistõttu ei tohi neid tooteid ka Eestis müüa.

«Selliste toodete puhul on sageli väga keeruline tuvastada, kes neid tooteid tegelikult müüb,» märgib tarbijakaitseameti esindaja. Nimetatud juhtudel on tõenäoliselt tegemist Ameerika Ühendriikide ettevõtetega.

Veebikeskkonnast ostes võib olla probleeme ka sellega, et kaupleja ei täida lubadust toote tagastamisel kogu tasutud rahasumma tagasi maksta. Juhul, kui toote müüja on registreeritud Ameerika Ühendriikides, siis ei ole tarbijakaitseametil probleemide tekkimisel kahjuks võimalik tarbijaid aidata, kuna tehing on tehtud väljaspool Euroopa Liitu tegutseva ettevõttega.

Tarbijakaitseamet paneb inimestele südamele, et nad suhtuksid sotsiaalmeedias reklaamitud toidulisanditesse ja muudesse imetoodetesse realistlikult. Seda eriti siis, kui nende tarvitamise mõju on silmanähtavalt liialdatud. Kindlasti ei lisa tootele usaldusväärsust vigases eesti keeles olev teave toote kodulehel.

«Kaalualandamisel ja parema vormi saavutamisel on kokkuvõttes kõige mõistlikum loota iseenda tahtejõule, mitte erinevatele preparaatidele,» sõnab Turetski. Seega tuleks ülikiireid tulemusi lubavate toidulisandite ja dieetide kasutamise asemel pigem tervislikult toituda ja piisavalt liikuda.

Nõuandeid tarbijale

  • Otsi internetist toote kohta rohkem infot.
  • Selgita välja, kes on kauba müüja ja milliseid andmeid tema kohta leidub.
  • Ära lange «ainult täna soodushind» lõksu.
  • Säilita kaine mõistus, suhtu toote lubatud imetoimesse kriitiliselt.
  • Suhtu kriitiliselt inimestest enne ja pärast toote kasutamist tehtud fotodesse, kuna tegemist võib olla fototöötlusega.
  • Kui Sul ei õnnestu toote müüjat tuvastada või kui leitud teave müüja kohta ja ka vigane tooteinfo äratab kahtlusi, jäta kaup pigem ostmata.
Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles