Ilublogist sai logistiku ametit pidanud naise põhitöö

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonianna
Estonianna Foto: Estonianna

Tallinnas Pirital elava Anna Ovsjankina moe-, kosmeetika-, soengu- ja muu teemaliste YouTube’i videote jälgijate arv on kolm korda suurem kui Eesti presidendi Facebooki lehel ja kaks korda suurem kui Visit Estonia Facebooki lehel.

Internetikasutajad on juba harjunud sotsiaalvõrgustike, blogide ja videoblogidega. Kas tõesti tähendab see lõppu mitte vaid ajalehtedele ja ajakirjadele, vaid ka televisioonile?

Mis asi on videoblogi? See on midagi videopäeviku sarnast. Blogi autor on ise kaadris ning räägib kaamerasse vaadates sellest, mida ta teeb või plaanib teha, kirjeldab ümbritsevat keskkonda ja inimesi, näitab oma saavutusi. Blogija jagab vaatajatega uudiseid, mis on tavaliselt isiklikud, ning kui need uudised ja nende esitlusviis muutuvad vaatajate jaoks huvipakkuvaks, hakkavad inimesed teda jälgima. Suure vaatajaskonna korral ilmuvad välja ka ettevõtted, kes soovivad näidata populaarses blogis oma reklaami. Nii et populaarse blogi või videoblogiga on võimalik ka korralikult raha teenida.

Viimasel ajal satuvad blogijad pidevalt sotsioloogide uurimisobjektiks. Nii selgitas rahvusvaheliste kommunikatsioonibüroode kett IPREX välja, milline on statistiliselt keskmine Eesti blogija ning Socialbakers, üks tõsiseltvõetavamaid sotsiaalmeedia analüüsifirmasid teostas blogide populaarsuse analüüsi.

Selgus, et 198st Eesti blogijast, kes küsitluses osalesid, tegeleb 18 protsenti kokkamisega.  Järgnevad moe- ja ilublogid, kellel on keskmiselt 10 000 – 50 000 jälgijat. Eesti blogija keskmine vanus on 29 eluaastat.

Tõsi küll, IPREXi ekspert Birgit Rootsi täpsustas, et nad ei võtnud vaatluse alla venekeelseid blogijaid, kuna vaid vähesed neist on orienteeritud kohalikule turule. Ent just venekeelne blogi Estonianna, mida peab 29-aastane Kohtla-Järvelt pärit Anna Ovsjankina, on Eesti kõige populaarsem blogi üldse. Tal on üle 300 000 jälgija ja Socialbakersi andmetel on seda kolme aasta jooksul vaadatud 32,5 miljonit korda.

Tõsi, kommentaaride ja küsimuste järgi, mis on blogisse jäetud, elab suurem osa tema jälgijaid tõepoolest väljaspool Eestit. Nii et seda blogi saab küll kutsuda kõige populaarsemaks Eestis peetavatest blogidest, kuid kõige populaarsemaks Eesti elanike seas siiski mitte.

Millega meelitab Anna ligi oma vaatajaskonda? Tema videote hulgas võib leida nii selliseid, kus ta keedab oma köögis kohvi või sõidab abikaasaga sugulastele külla, kui ka selliseid, kus ta õpetab tegema meiki või punuma patsi.

Millega tegeleb Anna, saab teada, kui lugeda tema jälgijate küsimusi ja tema vastuseid. Hariduselt on ta logistik ning on töötanud suures transpordiettevõttes, ent praegu töötab ta enda sõnul... blogijana.

Millega seletada ilublogide suurt populaarsust? Den za Dnjom tahtis seda küsida Annalt endalt, kuid ajakirjanikuga kohtuma naine ei soostunud. Esialgu lubas ta küsimustele e-posti teel vastata, kuid märganud küsimustes huvi puudust enda isiku vastu ja mõningast skepsist, keeldus sootuks vastamast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles