Täiesti uutmoodi Volvo

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uue Volvo pagasiruum on ootamatult väike.
Uue Volvo pagasiruum on ootamatult väike. Foto: Liis Treimann

Küllap on paljudele uus S60 silma jäänud telereklaamidest, kus «vallatu» Volvo küll tagurpidi slaalomit sõidab, küll iseseisvalt pidurdada oskab. Kuigi reklaamid kipuvad tihtipeale asju üle võimendama, ei valmista S60 proovisõidul pettumust. Kas aga sellest piisab, et vaadata konkurentidele ülalt alla?



Väljast ja seest
S60 hoiak on uhke ja enesekindel. Kaarduv ninaosa koos efektsete gabariiditulede ja jõulise iluvõrega teeb auto näiteks tahavaatepeeglis kergesti äratuntavaks. Kerekuju on aga päris ekstravagantne, sest kahtlemata pole Volvo S60 puhul tegemist klassikalise sedaaniga.

Sel on küll neli ust ja pagasiluuk, kuid küljelt siluetti silmitsedes on vahe kupee või isegi laugpäraga peaaegu olematu. Tänu pikale esiosale ja massiivsele armatuurlauale istub juht pikisuunal peaaegu sõiduki keskel.

Ühest küljest aitab see kindlasti tasakaalustada esiveoliste autode probleemi – kaalu suuremat jagumist esiteljele, teisest küljest aga teeb halvemini hoomatavaks autonina täpsed mõõdud, mis parklas manööverdades on tähtis. Ühtlasi võib sellise ruumikasutuse arvele panna ka üsna kesise jalaruumi tagaistmel. Pikemat kasvu reisijatel hakkavad taga istudes juuksed lage riivama. Langeb ju Volvo katusejoon tagaistme kohal hoogsalt.

Pakiruumi avades selgub, et ka selles osakonnas pole ruumi avaralt. Tagaistme seljatoe allaklappimise teel saab mahutavust küll juurde, kuid tavaoleku 380-liitrine pagasiruum on pigem kompaktautodele iseloomulik ega sobi pereautoks pürgivale masinale.

Salongimaterjalid on nägusad. Nahkistmed on mõnusalt pehmed ja plast pole samuti puudutamisel ebameeldiv. Eelmise mudeli tugevaks küljeks olid suurepärased istmed ja uus ei ole karvavõrdki kehvem. Võib liialdamata öelda, et uue S60 rooli taga istumine on puhas nauding.

Suuri vigureid Volvo interjöörist ei leia. Pakutavad lahendused sirgete ja selgete joontega armatuurlaua ning tagant tühja õhukese keskkonsooli kujul on tuttavad juba ülejäänud mudelitelt. Hõbedane ääristus nii ustel kui ka konsooli ümber ei ole ülepakutud ja üldmulje on skandinaavialikult lihtne, selge ja soliidne.

Auto põhjamaist päritolu rõhutab ka kellaploki külm ja karge taustavalgustus. Proovisõidul hakkas häirima keskkonsooli hõbedane küljekant, sest gaasijalga toetades hakkab too põlvest pisut allpool teravalt jalga muljuma. Olgu öeldud, et tegemist on üleüldise möödalaskmisega Volvo poolt, sest sama probleemi üle kaebavad inimesed ka teiste mudelite puhul.

Turbo võidukäik
Testiauto kaheliitrine turbomootor on suurepärane täiendus Volvo jõuallikatele. Oma 203 hobujõuga kiirendab see 0–100 km/h manuaalkastiga 7,7 ja automaadiga 8,2 sekundiga. Automaatkast on tegelikult kahe siduriga automatiseeritud manuaalkäigukast, mille Volvo on välja töötanud koos käigukastitootja Getragiga.

Käiguvahetused on pehmed ja sujuvad ning kuus käiku hoolitsevad selle eest, et mootori pöörded pidevalt sobivaimas vahemikus oleksid. Pisut suur tundub vaid keskmine kütusekulu – 9,3 l / 100 km kohta. Võimsusnäitajaid arvestades ei ole asi väga hull.

Volvo pakub praegu nelja mootorivarianti.

Tippklassi juhitavus
Tundub, et Volvo insenerid seadsid uue S60 veermikku projekteerides endale eesmärgiks valmistada vähemalt sama hea juhitavusega auto kui BMW 3. seeria. Viimast võib julgelt pidada selle klassi sõidukite sportlikkuse etaloniks. Tuleb öelda, et Volvo sai ülesandega rahuldavalt hakkama. Nimelt on S60 juhitavus hea ja ebavolvolikult sportlik. Kui võimsaimad erimudelid välja arvata, pole Rootsi automargiga sportlikkust kunagi seostatud.

Paraku saab enamik S60 ostjaid autoga kaasa ka jäiga veermiku negatiivse poole – ebamugavuse teekonarustel. Pääsevad need, kes kulutavad 32 000 krooni lisavarustusse kuuluva Four-C šassii soetamiseks. Nimelt saab sellel vedrustuse seadeid kolmes eri olekus muuta, võimaldades kehvades teeoludes palju pehmemat sõitu.

Varustus ja hind
Traditsiooniliselt oli proovisõiduauto peaaegu maksimaalse varustusega, sisaldades näiteks sõidusuunas pöörduvaid bi-ksenoontulesid, nahksisu, elektriliselt reguleeritavat mäluga juhiistet jpm. Seejuures pole S60 ka baasvarustuses kehvasti varustatud. Näiteks reklaamidest tuttav ja tagant otsasõitu vältida aitav süsteem tuleb kaasa iga autoga.

Turvalisuselt on Volvo taas oma mainele väärilise sõiduki valmistanud. Hüdrauliline piduriabi ja pöördemomendi vektoriseerimist kasutav kurvide veojõukontroll on vaid mõned näited täiendatud turvavarustusest. Patjadest ja kardinatest ei räägi niikuinii enam keegi.

Olulise pisidetailina võiks veel ära märkida elektroonilist lapselukku, mida juht saab oma ukselt seada. On ju mugav ühe nupuvajutusega kindlustada, et teie kõige kallim varandus sõidul turvaliselt autos püsib? Seisma jäädes saab aga sama lihtsalt lukustuse kõrvaldada.

Luksus ei tule kätte odavalt. Testiauto hind küündis kaugelt üle 600 000 krooni, nelikveo ja lisavarustusega saab võimsaimate versioonide hinna ajada isegi kuni 900 000 kroonini. Baasmudeli saab see-eest kätte juba 464 000 krooni eest.

Kokkuvõtteks
Uus Volvo S60 on hea auto. Kui olete margi austaja juba varasemast ajast, leiate suure tõenäosusega selle suisa vaimustava olevat. Interjöör on õnnestunud, mootorid suutlikud ning veermik ja varustus tasemel.

Kas aga Saksa noobelmarkidelt ostjate ülemeelitamine õnnestub? Ruumikuses jääb S60 konkurentidele alla ja turvalisuses ei tingi ka nood mitte grammigi. Lisaks tarbib Volvo rohkem kütust. Miks siis peaks seda suurele Saksa kolmikule eelistama? Ehk peitub vastus eristumises?

Kahtlemata on S60 sõiduk, millele möödudes järele vaadata…

Volvo S60 2,0T FWD AUT 6 Powershift

Tehnilised andmed:
Mootor:    1999 cm3
Võimsus:    149 kW / 203 Hj
Pöördemoment:    300 Nm / 6000 p/min
Kiirendusvõime 0–100 km/h:    8,2 s
CO2:    188 g/km
Keskmine kütusekulu:    9,3 l / 100 km
Mõõtmed (P/L/K):    4628 / 1865 / 1484 mm
Telgede vahe:    2776 mm
Pakiruumi maht:    380 l
Kütusepaagi maht:    67,5 l
Garantii: 2 aastat läbisõidu­piiranguta

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles