iDeal kampaania

Pudelivesi seljatab karastusjoogid

Pudelivesi

FOTO: Panther Media/Scanpix

Esimest korda ajaloos ennustatakse sel aastal pudeliveele suuremat läbimüüki kui karastusjookidele, sest tarbijate teadlikkuse jookide suhkrusisalduse osas on oluliselt kasvanud.

Ettevalmistamata ostjale vaatab supermarketis vastu riiulite viisi erinevaid mahla-, karastus- ja piimajooke, mis sisaldavad korraliku annuse suhkrut, kuid järjest suurem osa tarbijaid teeb oma valiku hoopis pudelivee kasuks, vahendab Independent.

Värske uuringu kohaselt ületab pudelivee läbimüük juba sel aastal karastusjookide müüginumbreid, kuna tarbijate teadlikkus on erinevate jookide suhkrusisalduse osas aasta-aastalt järjest kasvanud.

Uuringufirma Canadean spetsialistide sõnutsi on pudelivee läbimüük alates 2008. aastast kasvanud keskmiselt kuus protsenti aastas, samal ajal, kui karastusjookide läbimüük on sel perioodil tipnenud üksnes 1,3 protsendiga aastas. Selle aasta lõpuks ennustavad nad pudelivee läbimüügi mahuks 238 miljardit liitrit, karastusjookidele aga ainult 227 miljardit liitrit.

Turu-uuringute firma Nielsen kohaselt kasvas Suurbritannias märtsi lõpu seisuga viimase aasta jooksul pudelivee läbimüük 10 protsenti. Selle mõjul on kasvanud ka ülemaailsete pudelivee tootjate omavaheline konkurents ja jaht esikohale.

Tugev ja agressiivne turunduskampaania on viimase aasta jooksul tõstnud Prantsuse päritolu Eviani pudelivee läbimüüki 10 protsendi võrra. Eviani tootev Danone võistleb esikoha pärast USA päritolu Pepsi'ga ja Šveitsi ettevõttega Nestle.

Oma osa pudelivee müüginumbrite kasvus on olnud ka arengumaadel, kus hügeenitingimused jätavad korralikult soovida. Näiteks Indias on hakanud kasvav hulk keskklassi peresid seetõttu koju pudelivett ostma.

Vaata videost lähemalt, kui palju suhkrut jääb alles pärast pooleliitrise Coca-Cola läbi keetmist.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles