Aastaraamatust leiab infot ka kasutatud autode kohta

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kadaka kasutatud autode turg
Kadaka kasutatud autode turg Foto: Mari Luud / Õhtuleht

Värskelt valminud tarbijakaitseameti aastaraamat 2014 annab ülevaate erinevate tegevusvaldkondade olukorrast, näiteks suurimast koostööprojektist kasutatud autode müügi sektori korrastamise toetamisel.

Aastaraamat sisaldab näiteid olulisematest aasta jooksul tähelepanu pälvinud tegevustest ja juhtumitest, teatas tarbijakaitseamet.

Tarbijakaitseameti eelmise aasta kõige mahukam teavitustegevus keskendus suurima koostööprojekti - kasutatud autode müügi sektori korrastamise toetamisele. Kasutatud autode turu korrastamisvajadusele on viidanud ka Euroopa Komisjoni raport. Koostöö tarbijakaitseameti, maanteeameti, maksu- ja tolliameti ning politsei- ja piirivalveameti vahel on omandamas järjest tõhusamaid vorme, on paindlik ning on andnud sisendeid ka uuteks koostööprojektideks. Ameti sügisene teavituskampaania keskendus e-kaubandusele, milles jõudsa kasvutempo taustal toimusid aasta jooksul ka märkimisväärsed muutused regulatsioonis. 2014. aastal jätkus ka kauplejate tarbijaõiguse alase teadlikkuse tõstmiseks korraldatav koolitus-tsükkel «Suunanäitaja», mille raames toimus hulgaliselt koolitusi.

Ameti tegevusvaldkonnaga seotult märkimisväärseimaks seadusloome alaseks muutuseks kujunes saavutatud läbimurre tarbijakrediidi sektori ühtses reguleerimises. Nimetatud protsessi on ka amet aastate jooksul tugevasti panustanud.

Aastaraamatus käsitletud ettevõtlusvaldkonnad on e-kaubandus, tooteohutus, turism, reklaam, tarbijakrediit ja sideteenused. Lisaks analüüsile ja statistikale koondab aastaraamat turuosaliste arvamusi, et moodustuks terviklik pilt Eesti tarbimiskeskkonnast 2014. aastal ning võimalikest tuleviku suundumustest.

Eesti majanduse käekäik kajastub ka tarbijakaitseameti igapäevatöös ning aastaraamatus on kokkuvõtvalt vaadatud tagasi eelmisele aastale. «Kasvav sisetarbimine, tarbijahindade alanemine ja e-kaubanduse kiire tõus, seda eriti piiriüleste ostude puhul, on eelmise aasta märksõnad. Need seavad ka meie tegevuses veelgi tugevama rõhuasetuse kaupleja ja tarbija vahelise usalduse ja tasakaalu loomisele kauplemiskeskkonnas,» selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Loe tarbijakaitseameti aastaraamatut siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles