Kauplus reklaamis tooteid, mida polnud olemaski

Stinne Loo
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kingapood
Kingapood Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseamet kontrollis märtsis ja aprillis Eesti kauplusi, et tabada ebaausad kauplejad. Tulemus – pea igas teises kaupluses esines puudusi.

«Soodusmüükide suurim probleem on sooduspakkumises oleva toote lõppemine selleks ajaks, kui tarbija ostma läheb,» selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste kontrollimise tulemusi kommenteerides.

Kõige rohkem leiti kontrolli käigus eksimusi peibutustoodete vallas ehk toodetega, mida reklaamitakse väga soodsa hinnaga ja mis on tarbijale olulised, kuid mis on tarbija poodi jõudes juba otsas või neid pole kunagi müügile pandudki. Sooniste sõnul võib peibutustooteid jätkuda teinekord kahele või kolmele inimesele.

Näiteks tuvastati kauplus, mis meelitas tarbijaid poodi hea hinnaga rösteri ja veekeetja reklaamiga, kuid neid tooteid polnud plaaniski osadesse kauplustesse müügile saata.

«Me kõik oleme näinud suuri kuulutusi, et «kõik tooted -70 protsenti», kuid neid tooteid, mis sellele ka vastavad, neid annab tikutulega kauplusest taga otsida,» lisas ta.

Amet kontrollis kokku 81 kauplust üle Eesti, sealhulgas 6480 kampaanialehel reklaamitud toote olemasolu. Selgus, et puudusi esines pea igas teises kaupluses ehk 35 kaupluses puudus kokku 159 kampaaniatoodet. Nende hulgas leidus peale inimliku eksituse ka teravalt esilekerkivaid näiteid ebaausatest kauplemisvõtetest. Viie suurema rikkuja osas alustati ka menetlusi.

Kõige ekstreemsem näide oli ühe kingakaupluse kampaania. Selle kaupluse puhul tuvastas amet, et kuues kaupluses puudus kokku 71 väljareklaamitud jalatsipaari. Samuti reklaamis kauplus sooodushinnaga tooteid ilma, et need oleks kunagi varem normaalhinnaga müügis olnud.

«Kui me räägime soodushinnast, siis see peab olema mingist hinnatasemest soodsam ja see võrdlus peab olemas olema,» ütles tarbijakaitseameti peadirektor. Tema sõnul ei saa olla olukorda, kus toode justkui oleks varem olnud kallima hinnaga, see on läbi kriipsutatud ja nüüd on uus hind, kuid tegelikult seda varem tavahinnaga ei müüdud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles