Lidl on säästlike soomlaste ostueelistustes jätkuvalt kõrgel kohal

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Säästumarketi kadumine Lidliti plaane ei mõjuta.
Säästumarketi kadumine Lidliti plaane ei mõjuta. Foto: SCANPIX

Kuigi Soome juhtivad supermarketi ketid on viimasel ajal omatoodete hindu alla lasknud, hoiab säästlike soomlaste ostueelistustes jätkuvalt esikohta hoopis Saksa päritolu Lidl.

Soome juhtivate jaemüügikettide Kesko ja S Group omatoodete hindade alandamine ei ole neid aidanud konkurentsis Saksa päritolu säästuketiga Lidl, vahendab Yle Uutiset.

Yle näidisostukorvi hinnavõrdlus näitas, et Lidl on alandanud 31 tootest 21 hindasid. Samal ajal S Groupi Rainbow kaubamärki kandvate toodete hulgast oli hinda langetatud 16 tootel ning Kesko grupp alandas oma Pirkka kaubamärgiga toodetel hindasid kümnel.

Kui aga üldist säästu arvesse võtta, siis rahas oli suurim kokkuhoid S Groupi 16 odavnenud toote pealt. Ka üldine toidukorvi hinnalangus oli selle jaeketi kauplustes kõige suurem, ei teinud see siiski nende ostukorvi maksumust Lidli ostukorvist soodsamaks.

Yle hinnavõrdluse kohaselt hoiab eelmise aastaga võrreldes Lidlist ostev soomlane ostukorvi pealt kokku viis eurot, samal ajal kui S Groupi kaupluse Rainbow toodete ostja säästab 49 eurot ja Kesko Pirkka toodete ostja 24 eurot.

Lisaks tõi Yle välja, et tarbijad hoiavad kõige enam kokku piimatoodetelt, kuna nende hinnad on kõige enam kõigis jaemüügikettides viimasel ajal langenud. Märksa vähem peavad soomlased välja käima ka jaekettide omatoote märgiga kanamunadelt, rukkileivalt ja suhkrult.

Küll aga peavad kohvilembesed soomlased selle eest nüüd rohkem välja käima. Ülejäänud toodete hinnalangus oli võrdlemisi väike, küündides üksnes paari eurosendini.

Hindade langus võib jätkuda

«Me oleme hindasid saanud langetada seetõttu, et oleme suutnud oluliselt muudelt kuludelt kokku hoida,» selgitas Ilkka Alarotu, S Group'i tootejuht. Temagi kinnitas piima- ja juustuhindade langust. «Püüame hoida hindasid nii madalal kui võimalik, kuid meie eesmärgiks ei ole võistelda Lidliga, kuna me soovime pakkuda võimalikult laia tootevalikut,» lisas ta.

Kui S Group räägib igal sammul omatoodete hinnalangusest, siis teine Soome juhtiv jaemüügikett Kesko sellest avalikult ei räägi. Samuti ei tunnista nad, et on asunud konkurentsi tõttu hindasid alandama.

«Me langetame omatoodete hindasid regulaarselt ja ei pea vajalikuks seda suurelt eksponeerida. Soovime, et meie turundus- ja teiste kulude kokkuhoiult võidaksid ka meie kliendid,» märkis Kesko arendusjuht Harri Hillman.

Kuigi Soome jaemüügiketid teevad pingutusi kohaliku turuosa suurendamiseks, ei paista neist olevat vastast Lidlile. Saksa päritolu jaemüügikett on valmis oma hindasid vajaduse korral veelgi alandama. «Me vähendame oma hindasid, kui see peaks vajalikuks osutuma. Selle üle otsustavad turumuutused,» sõnas Soome Lidli juht Timo Hansio.

Enim kodumaist toodangut Keskol

Yle hinnavõrdlus näitas, et võrreldes eelmise aastaga on kodumaiste toodete osakaal jaemüügikettides samaks jäänud. 341st Kesko Pirkka kaubamärki kandvast tootest olid 20 Soome päritolu, samal ajal kui S Groupi Rainbow toodete hulgas oli 17 ja Lidlil üksnes 12 kohalikku toodet.

Kesko arendusjuhi Harri Hillmani sõnul on kohalikku päritolu toodetel nende tootevalikus oluline roll. Samas Soome Lidli juht ütles, et nende jaoks on kõige olulisem see, et nad saaksid oma klientidele pakkuda võimalikult häid tooteid, hoolimata nende päritolumaast.

«Loomulikult võtame me konkurentsivõimelisi Soome tooteid müüki ja suurendame nende näol oma tootevalikut ka teistes riikides,» sõnas Hansio.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles