Eestis polegi hind uue teleri ostmisel kõige olulisem

Nõgusa ekraaniga ja 4K resolutsiooni pakkuvad telerid muutuvad odavamaks ja kättesaadavamaks.

FOTO: Samsung

Viimase poole aasta jooksul uue teleri soetanud inimeste tagasisidest selgus, et valiku tegemisel mängib olulist rolli nii ekraani suurus, seadme hind kui telepildi kvaliteet.

Üks peamisi kriteeriume, mille alusel uus teler valitakse, on ekraani suurus – seda nimetas koguni 73 protsenti vastanuist, teatas Eesti Telekom.

Järgnevad seadme hind (67 protsenti) ja telepildi kvaliteet (51 protsenti).

Eesti Telekomi kaubamüügi grupi tootejuhi Anneli Kadariku sõnul müüdi Eestis selle aasta aprillis kõige enam 40-42 tollise diagonaaliga telereid. Veel mõni kuu varem hoidsid seda positsiooni 31-32 tollised telerid.

«Täna võib öelda, et väiksema ekraanisuurusega telerite osakaal müügis on langemas ning suuremate ekraanide müük kasvab,» lisas Kadarik. 

Samuti on tarbijatele üha olulisemaks muutumas SmartTV olemasolu uue teleri puhul. Seevastu 3D pildi võimekus pole täna enam niivõrd oluline ja seda on täheldanud ka erinevad tootjad, kelle mitmed uued mudelid tulevad tänavu turule ilma 3D toeta.

Teleriostuks vajaliku eelinfo saamiseks kasutavad tarbijad peamiselt interneti otsingumootorite abi – seda võimalust kasutab 41% vastanuist. Veel vaadatakse aktiivselt tootjate kodulehti (27 protsenti vastanuist) ning kuulatakse sõprade-tuttavate soovitusi (21 protsenti vastanuist).

Peamine põhjus, miks endale uus teler soetatakse, seisneb soovis kaasaegsem seade hankida - nii talitab 41 protsenti ostjatest. Järgmise teleri ostul eelistaks aga 63 protsenti vastanuist endale uue seadme soetada e-poest, kuna see on mugav, lihtne ja kiire võimalus.

Küsitluses osalesid inimesed, kes soetasid vahemikus november 2014 kuni aprill 2015 uue teleri Elioni e-poest.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles