Töötava dušikabiini asemel jagati kuid vaid lubadusi

Dušš.

FOTO: Panther Media

Ligi 250-eurose dušikabiini ostnud tarbija avastas kabiini kokkupanemisel, et küljeklaasid, kuhu kinnituvad dušikabiini uksed, on liiga kitsad ning seetõttu jääb uste vahele 2-3 sentimeetrine vahe.

Tehniku kirjelduse kohaselt ei klappinud klaasides olevad augud ka kinnituskohtadega, ütleb kaebaja tarbijakaitseameti kodulehel avaldatud komisjoni otsuses.

Nende probleemide tõttu võttis tarbija ühendust kauplejaga ning talle lubati sealt uusi uksi. Varsti aga selgus, et tõenäoliselt pole tegemist mitte uste vaid kaarte probleemiga ning nii telliti hoopis uued kaared.

Tarbija sai kaared kätte, kuid tema sõnul probleem ei paranenud. Komisjoni kaevanud inimese hinnangul polnud viga dušiustes vaid küljeklaasides, mis olid liiga kitsad: uste sulgedes jäi 2-3 sentimeetrine vahe sisse.

Kaupleja vastas, et neile teatati, et uksed peavad olema 35 sentimeetrit, mitte 37 sentimeetrit ning võib olla, et lühikesed ja seetõttu jääb uste vahele tühi osa. Kaupleja palus kaarte paigaldamisest pilte ning lubas leida lahenduse.

Tarbija vastas, et on konsulteerinud juba santehnikuga, kes on öelnud, et see ei aita. Lisaks märkis tarbija, et on selle vigase kabiini kokkupanemiseks maksnud santehnikule 130 eurot ja oodanud kaks kuud lahendust. Tarbija soovis, et kaupleja saadaks kellegi, kes näeb oma silmaga, kas on võimalik nii probleem lahendada või mitte.

Kuna kaupleja tarbija nõuet ei rahuldanud, esitas tarbija 06.03.2015 kaebuse asja menetlemiseks Tarbijakaitseametis (TKA).

Tarbija soovis kaebuses, et kaupleja saadaks õiges mõõdus dušikabiini küljeklaasid, mille puhul uksed ulatuksid kinni. Lisaks soovis tarbija, et kaupleja korraldaks paigaldamise ja muude lekete ülevaatamise oma kuludega ning kui see pole võimalik, tagastaks raha täies ulatuses toote eest (kuna toode on kasutuskõlbmatu ja võib tekitada lisakulusid tarbija elamise ja alumise korruse korteri (vannitoa) rikkumisega veekahjustuste näol) ja korvaks 130 eurot (dušikabiini kokkupanek santehniku poolt). Kokku nõue summas 384,42 eurot.

Tarbijakaitse küsis kauplejalt selgitust, aga kuna seda ei saabunud, anti kaebus edasi tarbijakaebuste komisjonile.

Komisjonile tehtud avalduses ütleb tarbija, et pärast esimese avalduse esitamist tarbijakaitseametile saatis kaupleja tarbija koju spetsialistid, kes fikseerisid olukorra. Seejärel lubati saata õiges mõõdus küljeklaasid ning esialgselt pidid need saabuma 22.-23. märtsil, kuid küljeklaase ei saabunud.

Kaupleja esindaja väitis, et küljeklaasid olid purunenud ning lubas need uuesti saata 9. aprillil. Taaskord väideti, et küljeklaasid saabusid purunenult. Seega detsembrist kuni kaebuse esitamiseni on antud ainult lubadusi, kuid lahendust pole ikkagi, väitis tarbija.

Viimases telefonikõnes lubas kaupleja tarbija ütluse järgi dušikabiini eest raha hüvitada, lisaks lubati hüvitada tšeki alusel 130 eurot, mis kulus antud toote kokkupanemisele ning organiseerida dušikabiini lahtimonteerimine-tagasisaatmine oma kuludega.

Sellest möödus aga peaaegu kaks nädalat ning nädala eest saatis tarbija kauplejale kirja, millele pole vastatud.

Tarbija nõuab raha tagastamist  (249,42 eurot), kokkupaneku kulu hüvitamine (130,00 eurot), ja peale seda kabiini lahti monteerimise ja transportimise organiseerimine kaupleja poolt oma kuludega.

Komisjoni liikmed, hinnanud kõiki asjas esitatud tõendeid kogumis, leidsid, et tarbija avaldus tuleb rahuldada. Tarbijakaitse- ja võlaõigusseadusest tulenenud otsuse põhjal tuleb kauplejal tagastada tarbijale ostetud asja maksumus summas 249,42 eurot ning hüvitada tekitatud kahju - asja kokkupanekuks tehtud kulutused 130,00 euro ulatuses, kokku 379,42 eurot.

Kui vaidlevad pooled komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles