Arvutipood tõrjub tarbijakaitse süüdistusi

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arvutipood Klick
Arvutipood Klick Foto: Toomas Huik / Postimees / Scanpix Baltics

Tarbijakaebuste komisjon andis Klickist tõrkuma hakanud sülearvuti ostnud inimesele õiguse selle eest välja käidud raha tagasi saada, arvutipood peab seda otsust ebaõiglaseks.

Tarbija esitas selle aasta veebruaris tarbijakaitseametile avalduse, milles soovis tagasi saada 9. oktoobril 2012 Klickist ostetud Asus sülearvuti eest tasutud 749 eurot, kuna sülearvuti lakkas korralikult töötamast juba vähem kui pool aastat pärast selle soetamist.

Viis kuud pärast arvuti ostmist, märtsis 2013 pöördus ostja kaupleja poole pretensiooniga, et arvuti ei tööta. Seepeale vahetati sellel LCD välja. Nelja kuu möödudes, juulis 2013 pöördus ta taas sama kaebusega Klicki poole. Arvutil vahetati taas välja LCD ja tehti emaplaadi bios’i uuendus.

Vähem kui aasta hiljem, möödunud aasta juunikuus pöördus tarbija taas kord arvutipoe poole remondi vajadusega – kuigi arvuti läks käima, pilti sellel ette ei tulnud –, mistõttu soovis ta, et ostetud arvuti üldse välja vahetataks.

Klick keeldus arvutit välja vahetamast, tuues põhjuseks, et senisel arvutil on rikutud klaviatuur, palmrest ja emaplaat, sellel on näha vedeliku jälgi, garantiikleebis on rikutud ning enamik kruvidest on üle keeratud. Selle asemel pakuti inimesele tasulist remonditeenust, millega ta ei nõustunud, mistõttu tagastati arvuti talle remontimata kulul.

Selle aasta veebruaris tarbijakaitseametile tehtud avalduses möönab tarbija, et tellis garantiiajal arvutile tolmupuhastuse ja tehnilise kontrolli, kuid selle juures kaupleja poolt välja toodud veekahjustusi ei tuvastatud. Küll aga väitis tehnilise kontrolli läbiviija, et arvuti emaplaat on vigane, mistõttu soovis ostja ka ostusumma tagastamist.

Oma märtsi alguses tarbijakaitseametile saadetud selgitustes juhib arvutipood tähelepanu oma 2014. aasta juunis tehtud veakirjeldusele, kus tuvastati, et arvuti garantiikleebis on rikutud, mis välistas parandustööde tegemise garantiikorras.

Kuna tarbijakaitseameti menetluses pooled kokkulepet ei saavutanud, siis suunati tarbija kaebus lahendamiseks tarbijakaebuste komisjonile. Komisjon otsustas oma 18. mai otsuses tarbija kaebuse rahuldada ning Klickil tagastada tarbijale arvutiostuks kulunud 749 eurot.

Oma otsust põhjendas komisjon sellega, et arvutipood on lepingut oluliselt rikkunud, kuna ei andnud ostjale üle lepingu tingimustele vastavat asja ehk tegemist oli puudustega tootega, ja seetõttu on ostjal õigus lepingust taganeda ja nõuda raha tagastamist.

Seaduse järgi ei vasta tarbijamüügi puhul asi kokkulepitud tingimustele, kui asi ei ole seda liiki asjadele tavaliselt omase kvaliteediga, mida ostja võis mõistlikult eeldada. Komisjoni sõnul ei esitanud Klick ka selle kohta tõendeid, mille alusel saaks tuvastada arvutil esineva emaplaadi rikke seoses garantiikleebise rikutusega. Seetõttu ei saa öelda,kas võis garantiikleebise puudumine või selle kahjustus põhjustada emaplaadi rikke.

«Me ei ole nõus tarbijakaitseameti lahendiga, aga otsustasime seda siiski mitte edasi kaevata, kuna ei soovi oma kliendile tekitada protsessi jätkumisest tekkivat pahameelt,» sõnas juhtumit kommenteerides Klick Eesti turundusjuht Taavi Raidma.

Muuhulgas rõhutas ta, et arvutipood ise ei remondi mitte ühtegi seadet – kõik neil müüdavad seadmed käivad tootjate ametlikes hoolduskeskustes. «Tootja ametliku hoolduskeskuse otsus oli aga endiselt ühene – garantii katkeb, kui turvakleebis on rikutud,» sõnas Raidma. Sama nõue on ka arvutipoe enda garantiitingimustes, millega iga klient ostu hetkel tutvub ja mille allkirjastab.

«Probleem tekkis sellest, et klient lasi teha garantiiajal arvutile hooldust ITshop'is, mille raames võeti arvuti lahti ja rikuti tootja garantiikleebis. Meil ei ole kahjuks infot, kas klienti hoiatati, et selline arvuti lahtimonteerimine katkestab garantii arvutile,» nentis Klick Eesti turundusjuht.

Hoolimata erimeelsusest tarbijakaebuste komisjoni otsuse osas, kavatseb arvutipood siiski sellest kinni pidada ja kliendile ostusumma tagastada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles