Postitöötaja eksimuse tõttu pakk välismaale ei jõudnud

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pakkide saatmisega võib vahel viivitusi ja muid probleeme tekkida.
Pakkide saatmisega võib vahel viivitusi ja muid probleeme tekkida. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tarbija lugeja Madise Šveitsi saadetav pakk pendeldas Sauga ja Tallinna vahel, sest postitöötaja unustas pakile lisamiseks vajaliku tollideklaratsiooni anda.

Mehe sõnul ei olnud ta tollideklaratsioonist teadlik ning tegu oli teenindustöötaja veaga, kel läks meelest vajalik paber lisada. Seepärast polnud ta ka rahul juhtumiga, mil paki saatmisega tekkis temast sõltumatu nädalane viivitus. Pakk saadeti Tallinnast tagasi Saugale, seejärel uuesti pealinna ning alles siis soovitud sihtkohta.

«Pakil olid olemas kõik andmed ja telefoninumber, ent kas tõesti ei saanud keegi akti kirjutamise asemel tollideklaratsiooni kohapeal ära täita või kliendiga ühendust võtta? Tekib tunne, et tallinlaste arvates pole provintsiinimesed vaeva väärt, » on lugeja hämmeldunud.

Madis pidas esmalt Omniva konsultandiga kirjavahetust, milles esitati juba teadaolev põhjus, et saadetisel olid vormistamise vead. Vastavalt EV poolt kehtestatud Postiseadusele ei võta Omniva vastutust tollideklaratsioonide ega muude otsuste eest, mille on tollitöötajad teinud saadetiste läbivaatamise käigus. Lisaks paluti tal edaspidi tolliks vajalikud paberid iseseisvalt vormistada ning keelduti kliendi juhtumi edasisest menetlusest. Klient soovis aga endiselt põhjendust, miks ei tunnistanud firma oma viga ning vabandamise asemel vihjati reeglitele.

Omniva kommunikatsioonispetsialist Erki Varma lausub, et juhtum vaadati üle ning kliendisuhtlus ei olnud tõepoolest kõige parem.

«Meil on põhjust kliendi ees vabandada ja seda me ka teeme.  Loomulikult ei eeldata, et kõik kliendid on teadlikud tollideklaratsiooni esitamise vajadusest välismaale saadetavate saadetiste puhul, reeglina juhitakse selle puudumisele kohe postkontorites ka tähelepanu. Eksimine on siiski inimlik ning nii tuleb aastas keskmiselt 2-3 korda ette, et eksikombel võetakse postkontoris pakk vastu ilma vajaliku tollideklaratsioonita,» selgitab Varma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles