Oru veereostuse põhjus jääbki saladuseks

Kohtla-Järve Oru linnaosa elanikud on kurtnud, et nende kraanivesi haiseb kütuse või bensiini järele.

FOTO: SCANPIX

Keskkonnaameti tellimusel valmis Kohtla-Järve Oru linnaosa reostusuuring, mille tulemused kinnitavad, et Oru linnaosa Kambrium-Vendi Voronka põhjaveekogumi veekihis leidub benseeni.

Keskkonnaameti tellimisel uuris AS Maves Kohtla-Järve Oru linnaosa puurkaevude reostust ohtlike ainetega (eelkõige benseeniga), mis sai avalikuks 2013. aasta oktoobris, kui sealse veevarustuse opereerimise üle võtnud OÜ Järve Biopuhastus selle avastas, vahendas Põhjarannik.

Reostuskahtlus on olnud üleval 2003. aastast (siis tegeles Oru veevarustusega OÜ Oru Kodu), kui inimesed kurtsid, et kraanivesi haiseb kütuse või bensiini järele.

Võimalikuks maapinnapealseks reostuse tekitajaks peeti osaühingut Ekspress-Auto L, mille territooriumi põhjapiiri lähedalt leiti 2014. aasta aprillis pinnasereostus. Reostuse allikaks peetakse territooriumi põhjaosas paiknevat autopesulat ja selle kõrval asuvaid mahuteid, mis sisaldavad tänini naftasaaduste jääke. Benseeni ja fenoole sealse salvkaevu veest aga ei leitud.

Samuti ei leidnud kinnitust kahtlus, et reostus võib pärineda puurkaevu lähistel asuvatest garaažidest.

Puurkaevude videouuringute järgi on võimalik leke läbi ühe reostunud puurkaevu manteltoru, kuid võimalikku reostusallikat ei leitud. Teise reostunud kaevu manteltoru on paremas seisundis ja reostumine on võimalik veekihi kaudu teise kaevu piirkonnast, kui pumpamisega tekitatakse survelangus. Reostunud veekihi saastumise ajalugu ja allikat ei õnnestunud aga uuringuga kindlaks teha.

Uuringus sedastati, et reostunud puurkaeve pole võimalik edasi kasutada ja need tuleb likvideerida, kuna nendega avatud Voronka veekiht on reostunud.

Loe artiklit täismahus siit.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles