Kaheksa soovitust, et sinust ei saaks ostumöllu ohvrit

Et kampaaniamüügilt mõistlike ostudega väljuda, tuleb eelnevalt mõelda ja planeerida.

FOTO: SCANPIX

Ostumöllude aeg on käes, vältimaks kaupmeeste kavalate kampaanianippide ohvriks langemist, tuleb enne poodi minekut maha istuda, mõelda ja planeerida.

Tee ostunimekiri

Ostukampaaniaks valmistumine algab kindlasti koduste varude ülevaatamisega, mis annab ettekujutuse, mida on tegelikult vaja juurde soetada ja mis ainult tundub vajalik. Planeerides ja ostunimekirja tehes saab paika ka see, kui palju on mõistlik kulutada, et teha vajalikud ostud ilma ülekulutamise stressi ja pingeta.

Ilma eelneva plaanita poodi minnes kulutate kindlasti rohkem ja ostate mittevajalikke asju. Kui aga lähtute osturetkel kindlatest eesmärkidest ja ei lase end vaateakendest ja väljapanekutest ahvatleda, väljute poest just sellega, mida ostma läksite ja kuu lõpus puudub vajadus kasutada krediitkaarti toidu ostmiseks.

Esita kontrollküsimus

Eristamaks, kus jookseb emotsionaalse tahtmise ja tegeliku vajaduse piir, tasub endale esitada paar kontrollküsimust: kas mul on tõesti seda eset vaja ja mis juhtub, kui see ost tegemata jääb?

Samuti tasub järjekordset moekat rõivast kataloogis või voldikus silmates mõelda, kui tihti ma soovitud asja kannaksin ning kas mul on kodus kapis juba olemas sarnane rõivaese?

Soodsam hind ei tähenda alati kokkuhoidu – kui kaup ei ole vajalik, tähendab see hoopis lisaväljaminekut. Kui ostmiseks on kasutatud krediitkaarti, siis lisanduvad ka intressid.

Hinda kvaliteeti

Enne ostu sooritamist hinnake soetatavat kaupa kui investeeringut – isegi kui hinnasilt tõotab 70-protsendist allahindlust. Küsige endalt, kui kvaliteetne see ese on, kui kaua see eeldatavasti teid teenib.

Kvaliteetseid kaupu saab kasutada aastaid, kuid ka nende hind kipub olema kõrgem. Samas võib suurem väljaminek end pikemas perspektiivis igati ära tasuda ja seda nii rahakotti kui ka keskkonda silmas pidades.

Siinkohal tuleb märkida, et paljud kampaaniamüükide kaubad on spetsiaalselt tellitud ja nende kvaliteet võib olla teada-tuntud kaupluse igapäevasest kaubavalikust erinev. Suumüük võimaldab kaupmeestel maha müüa ka hooajakauba viimased jäägid. Väärtuslikemate kaupade kogus on seevastu sageli piiratud ja neid jagub vaid esimestele osturallijatele.

Tea oma nõrkusi

Mõelge enne osturetke, mis on teie nõrkused, mis võivad eelarve lõhki lüüa ja hilisemaid kahetsusi tuua.

Näiteks võib poes raskesti ületatavaks osutuda kirg teatud kaupade või kaubamärkide suhtes ja nii ostetakse järjekordne komplekt kosmeetikat, kümnes paar sama firma teksapükse või kingasid.

Ära torma

Ostumöll võib soodustada rutakust ja seetõttu tuleb varuda aega kasvõi rõivaste proovimiseks. Kindlasti pole mõtet soetada rõivaid figuurile, mida (veel) ei ole, ja loota, et kaotate liigsed kilod järgmiste nädalatega. Premeerige ennast uue riideesemega alles siis, kui soovitud eesmärk on saavutatud.

Hea on  eelistada ka tervikkomplekti, mis annab kindlustunde, et äsja ostetud kaupa tõepoolest kannate. Teame ju kõik olukordi sarjast «see on nii ilus kott, aga mul pole ühtegi riideeset, millega see sobiks». Niisuguste situatsioonide tulemuseks võib olla «nööbi külge mantli õmblemine» – ostate sümpaatse koti kasutamiseks uue mantli ja lõpuks ka  kingapaari.

Lisaks tasub enne ostmist vaadata ka rõivaste-jalatsite ja muude taoliste toodete hooldusjuhiseid. Näiteks heledat tooni jakiga, mida tohib puhastada vaid keemilises puhastuses, kaasnevad hoolimata soodsast hinnast regulaarsed keemilise puhastuse arved.

Jäta lapsed koju

Lastega poes käimist on targem vältida või kui see ei ole võimalik, teha kokkulepped neile meelepärase ostmise osas juba varem. Nii väldite laste silmade kõrgusel olevate ahvatluste korvi libisemist ja ebamugavaid läbirääkimisi.

Suuremad lapsed, kes teavad, mis on raha väärtus, on tark kaasata ka plaanide tegemisse. See võimaldab neile õpetada kulutuste planeerimist.

Jäta tšekid alles

Kassatšekid hoidke alles kokkuvõtete tegemiseks, et näha tegelikult kulutatud summasid ja mõju pere eelarvele. Samuti saate võrrelda erinevaid kampaaniapakkumisi ja ka seda, kas pakutav on kodupoe tavahinnast soodsam.

Ostumöll pole pidu

Kindlasti pole kaubanduskeskuse veedetud aeg lõõgastumine ja meelelahutus. Kui lähete sealt vaid emotsioone otsima, siis on see mõistlik asendada mõne muu tegevusega. Hinge ja meelt rikastavad kindlasti paremini sõpradega veedetud aeg, looduses uitamine või mistahes hobiga tegelemine.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles