Y-põlvkond sunnib panku end muutma

, Swedbanki elektrooniliste kanalite juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Y-põlvkond eelistab pangaga suhelda mobiili vahendusel.
Y-põlvkond eelistab pangaga suhelda mobiili vahendusel. Foto: SCANPIX

Maailm muutub uskumatul kiirusel. Paljud tegevused, mis varem tundusid nii iseenesestmõistetavad on kadumas. Ka pangandus on tehnoloogia arengu, klientide kasvavate nõudmiste ja muutuva maailma tõttu suurte muutuste ees. Milline võiks välja näha homne pank, arutleb Swedbanki elektrooniliste kanalite juht Arno Pae.

Milline näeb välja homne pank?

Maailm muutub uskumatul kiirusel. Paljud tegevused, mis varem tundusid nii iseenesestmõistetavad on kadumas. Ka pangandus on tehnoloogia arengu, klientide kasvavate nõudmiste ja muutuva maailma tõttu suurte muutuste ees. Milline võiks välja näha homne pank, arutleb Swedbanki elektrooniliste kanalite juht Arno Pae.

21. sajandil on kolm põhilist trendi, mis muudavad, kuidas pangas rahaülekandeid tehakse, kuidas antakse personaalset nõu ja kuidas inimesed end seal tunnevad. Põhiliselt muudavad pangandust inimeste nõudmised ja tehnoloogia areng.  Just viimane on see, mis pangandust kõige enam muudab.

Mobiilipangandus areneb uskumatutel kiirustel. Mobiilsus ja digitaalsus on need tänu millele pole tänane pangandus see, mis ta on homme. Ennustatakse, et aastaks 2020 on pangandus tundmatuseni muutunud. Sõbralik teenindus, madalad tasud ja mugav asukoht – väga paljude jaoks polegi see enam sugugi primaarne. Erinevad uuringud on näidanud, et noorte, Y-põlvkonna jaoks on esikohal hoopis mobiilipank.

Kiirus, mugavus, turvalisus

Need on noored, kelle tarbimiskäitumine on sootuks erinev eelnevatest põlvkondadest. Suur osa neist noortest pole kunagi pidanud ootama posti teel tulevat kirja, seisnud pangas järjekordades, omanud telefoni, mis ei tee pilti või kuulanud kassett-mängijat.

Nad on mobiilsed, armastavad uusi tehnoloogiaid ning kiirust. Nende tarbimiskäitumine on motiveeritud üksnes nende enda kogemusest ja eakaaslaste soovitustest. Just see on põlvkond, kes on muutmas ka kogu pangandusmaailma.

Pangad peavad tegema suuri jõupingutusi, et noorte soovidega kaasas käia ja neist ka ees olla.  Noored tahavad teenust, mis on kiire, mugav, tegevusele orienteeritud ja loomulikult turvaline.

Näiteks Swedbanki mobiilipangas ajab iga kuu oma finantsasju ligi 90 000  inimest ning mobiili vahendusel sooritatakse iga kuu ca 245 000 makset, mida on 8,74 korda enam kui kontorites. Aastaga on maksete arv mobiilis kasvanud 62%, maksed kontoris on samal ajal langenud 25%. Mobiilipank on Eestis kõige populaarsem 25-35 aastaste seas (38%), neile järgneb 18-24 aastaste vanuserühm (27%).

Mobiilipankade tõhustamine on olnud üks pankade põhifookuseid. Erinevad uuringud on näidanud, et noored loobuvad pangast, kui selle rakenduse laadimine võtab rohkem aega kui kolm sekundit.

Et inimesed hakkaksid üha enam mobiilipanka kasutama, peavad need aga olema kiired, kergesti kasutatavad ja turvalised.  Lõpuks on rakenduse mugavus, uuenduslikkus ja paindlikkus see, mis otsustab, millised pangad võidavad võitluse mobiilipanganduses. See tähendab muuhulgas ka seda, et rakendus oleks maksimaalselt turvaline.

Muutunud harjumused

See aga ei tähenda sugugi mitte seda, et pangakontorid kaoksid. Kuigi inimeste harjumused on muutunud ja maksete tegemiseks kasutatakse peamiselt veebi või mobiilipanka, külastatakse endiselt ka pangakontoreid.  Küll aga on muutumas põhjus, miks pangakontorisse tullakse.

Kui varasemalt tulid inimesed kontorisse, et teha tehinguid, siis nüüd kasutatakse kontoreid aga peamiselt konsultatsiooni saamiseks. Soovitakse ekspertnõuandeid ja pikemat konsultatsiooni. Üha rohkem soovitakse personaalnõustamist ja personaalnõu. Ja seda pangast saabki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles