Poe väitel kandis klient kummikuid valesti
Lisatud galerii!

Tarbijakaebuste komisjon mõistis õigeks kliendi, kes ostis OÜ Tiiu Tekstiil e-poest kummiksaapad, mille tald läks aprillis kandes pooleks.

Klient pöördus murega kaupluse poole, kus talle väideti, et tegu ei ole toote defektiga, vaid jalatsid on hooldamata ning neid on kasutatud liiga intensiivselt. Väidetavalt olid teravad kivikesed tekitanud jalatsite tallale vigastusi.

Kummikuostja esitas Tarbijakaitseametile avalduse, et talle müüdud toote näol oli tegemist praagiga. Kaebuse esitamisega samaaegselt ostis ta kauplusest uued kummikud, vahepeal jalatseid vahetamata.

Tiiu Tekstiil selgitas, et jalatsitel on näha nende üldväsimust, kulumist ja tallamustris peituvaid kive. Tald oli murdunud kohas, kus tallamuster oli täiesti ära kulunud. Kandja oleks pidanud vahetama õigeaegselt jalatsite pooltallad ja kontsaplekid.

Tarbijakaitse komisjoni hinnangul on ilmne, et jalatsite «üleväsimus» on tingitud halva kvaliteediga materjalist, mitte ebaõigest kasutamisest. Jalatsite kandmine ei saa olla tarbijale etteheidetavaks asjaoluks. Seega on kaupleja selgitus ebaõigest hooldusest paljasõnaline ning ei saa eeldada, et klient oleks pidanud paigaldama kummikutele kontsaplekid või pooltallad. Kummikutele täiendava tallakaitse lisamine ei ole tavapärane. Sellist soovitust ei sisaldu ka kaubaga väidetavalt kaasa pandud infovoldikust.

Tarbijakaebuste komisjon rahuldas kliendi kaebuse ning toote maksumus kuulub tagastamisele.

Rõivakaupluse juhataja Tiiu Tedremäe pole otsusega rahul ning plaanib selle edasi kaevata. Otsuses tegemisel on sisuliselt lähtutud järgnevast:

«Kummikute täiendava tallakaitse lisamine ei ole tavapärane. Tavapärase tähelepanelikkuse ja mõistliku kaalutluse juures  ei saa eeldada et tarbija pidanuks sügavas mustris tallaga kummikutele peale ostu ja enne kasutusele asumist paigaldama kontsaplekid ja/või pooltallad.»

Tedremäe sõnul pole sellest absoluutselt mitte kuskil juttu olnud. «Kui selle põhjal on tehtud otsus, ei saa me sellega nõustuda. Jutt käib sellest, nagu tarbija oleks nõudnud kuskil, et peale ostu oleks koheselt pidanud nii toimima. Ka tarbijale vastates ei ole kasutatud lauset, et enne kandmahakkamist peaks paigaldama kontsaplekid/pooltallad,» selgitab Tedremäe. 

Kummikuid kanti kuus kuud intensiivselt ning jalats on täielikult ära kulunud. «Antud juhul oleks klient pidanud õigeaegselt ära vahetama kontsaplekid. Hooldust on ta teinud nullilähedaselt ja kivikesi oli tallast võimatu eemaldada, sest need olid sinna sööbinud. Hooldus tähendabki seda,et ka talla alt peab kivikesi eemaldama. Kui mustri vahele läheb mitu kivikest, mida ära ei korjata, saab tald mikroskoopilisi pragusid.  Klient lihtsalt viskas porised, hooldamata jalatsid teenindaja ette letile. Antud toodet oleme kahe hooaja jooksul müünud üle 300 paari, ühtegi pretensiooni pole olnud,» ütleb Tedremäe.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles