Internetiajastul tehakse paljud tehingud endiselt pangakontoris

Kerli Kivistu
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbanki kontor.
Swedbanki kontor. Foto: Liis Treimann

Septembrist kallineb Swedbanki ülekannete tegemine pangakontoris ja telefonipangas üle kahe korra, kuid mitmeid eluks vajalikke tehinguid peavad inimesed siiski pangas sooritama. Tarbijatoimetus käis uurimas, mida inimesed initernetiajastul pangakontoris üldse teevad.

«Mind muidugi mõjutab, et teenuste hind kallineb. Paraku ei jää muud üle, kui kontorisse tulla, sest kodus arvuti kasutamise võimalus puudub,» selgitas Nõmmel elav Kalju. Tema sõnul kaotati kodupangast kliendiarvutid, seepärast pidi pensionär Liivalaia pangakontorisse tulema, et vajalikud arved makstud saaks. 

Margarita tuli pangakontorisse Valgevene viisat maksma, kuna internetipangas seda teha ei saa. «Muid tehinguid teen ikka arvutis, aga eks mingil määral mõjutab teenuste kallinemine ka mind,» lausus ta. Väliseestlane Tiina tuli kontorisse pangakaardile järgi. «Kuna ma ei ela Eestis ja selle pangaga otseselt seotud ei ole, siis mind teenuste kallinemine ei mõjuta,» sõnas ta.

Kliendinõustaja Ellen Lillimägi sõnul käivad inimesed endiselt pangas kohal, et erinevaid lepinguid sõlmida ja suuremaid ülekandeid teha. «Tehakse selliseid ülekandeid, mida internetipangas või telefonipanga operaatorteenuse kaudu teha ei saa,» sõnas ta.

Lillimägi rääkis, et kuigi pangas käib igasuguseid inimesi, siis just vanematele inimestele on oluline näost näkku kontakt. «Pensionärid on ära õppinud ülekannete tegemise pangaautomaadis ja internetipangas. Siia tulevad nad pigem nõu küsima ja teinekord suuremaid tehinguid tegema,» lausus Lillimägi. Lisaks käib pangakontoris ka palju välismaalasi, peamiselt firmaomanikke. «Nad soovivad nõu küsida eraisiku arvete kohta. Pangakontoris avavad välismaalased peamiselt konto ja tihti muudavad nad lepinguid,» selgitas Lillimägi.

Pangasiseste maksete ülekanne maksab alates 1. septembrist 2,30 eurot võrreldes praeguse 1,25 euroga. Siseriikliku, Swedbanki-siseste ja Euroopa maksete hinnad kasvavad praeguselt 1,50 eurolt 3,20 eurole. «Viimati vaatasime hinnakirja üle 2012. aastal ja tänaseks on sellest juba kolm aastat möödas,» sõnas Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask ja lisas, et pangakontoris tehtavate tehingute teenused kallinevad, sest mängus on inimtööjõud ja muud kulud.

Siilivaski sõnul on Swedbankil eesmärk investeerida rohkem elektroonilistes kanalitesse. «Me vahetame välja kõik kliendiarvutid, mis praegu igas kontoris on,» ütles ta. Selgub, et üle 99 protsendi tehakse tehinguid elektrooniliselt. «Kui me kolm aastat tagasi mobiilipanga avasime, siis ühe aastaga ületasid mobiilsed tehingud kontorites tehtavate arvu,» sõnas Siilivask.

Internetipangas tehtud ülekannete hind jääb endiselt 0,38 euroni. Tasuta internetipanganduse ülekannete vanuse alampiir tõstetakse seniselt 60 aastalt 65-le.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles