Maxima versus Prisma: kumb pakub mugavamat e-poe teenust?

Toidupoes ostlemine.

FOTO: SCANPIX

Eestis tegutsevatest supermarketitest pakuvad e-poe teenust praegu kaks - Maxima ja Prisma. Nende veebipoodidel on nii sarnaseid kui erinevaid jooni.

Prisma ja Maxima e-poodide suurim erinevus on ilmselt see, et kui Maxima toob tellitud kauba ka koju kätte, siis Prisma pakub hetkel vaid varianti kaubale ise poodi järele tulemiseks. Lisaks erinevad suuresti ka kauba komplekteerimise ajad.

«Tänase päeva seisuga ei ole me veel kindlalt otsustanud, kas ja millal hakkame pakkuma ka kaupade kojuveo teenust. Kindlasti ei saa välistada, et piisava nõudluse olemasolul hakkame ühel päeval ka kaupu klientidele koju viima,» ütles kaupade kohaletoimetamise kohta Prisma Peremarket AS veebilahenduste juht Reigo Rahumäe.

Registreerimine

Prisma: Registreerimine pole kohustuslik, ent on soovituslik. Kaupu saab vaadata ja ostukorvi lisada ka ilma kasutajaks registreerumata, küll peab kontaktandmed esitama aga tellimust vormistades. Registreerunud kasutaja näeb näiteks oma ostuajalugu, saab koostada ostunimekirju ja neid salvestada ja uuesti kasutada.

Maxima: ilma kasutajaks registreerumata tootevalikut ega kasutustingimusi koduleheküljel ei näe.

Vanusepiirang

Prisma: ePrisma klient peab olema vähemalt 16 aastat vana ja teovõimeline füüsiline isik. Klient vastutab ePrisma teenuse läbi esitatud andmete õigsuse ning kasutajatunnuse ja salasõna kasutamise ning hoidmise eest.

Maxima: e-poes on ostjana käsitletud isikut, kes on end registreerinud e-maxima.ee veebikeskkonnas ja soovib osta Maxima Eesti OÜ tooteid. Vanusepiirangut pole märgitud.

Tootesortiment

Nii Prisma kui Maxima veebipoes on müügil valdavalt sama tootevalik, mis kauplusteski.

Hinnad

Prisma: Kõikide toodete hinnad on Prisma tavapärased hinnad, mis sisaldavad käibemaksu. ePrisma hindu uuendatakse koos muudatustega Prisma toodete hinnakirjas.

Maxima: kaubad on sama hinnaga kui Maxima kauplustes. Samuti kehtivad e-poes kõik kampaaniahinnad.

Tootekirjeldused

Kummaski e-poes ei ole toidukaupade juurde lisatud tootekirjeldusi.

Vanusepiiranguga toodete müük

Prisma: Kui tellimus sisaldab alkohoolseid jooke või tubakatooteid, küsitakse kauba üleandmisel toidupoes isikut tõendavat dokumenti samamoodi kui tavakassas.

Maxima: Alkoholi- ja/või tubakatoodete ostmisel tuleb oma vanuse vastavust tõendada ID-kaardi valideerimisega ostukeskkonnas. Toodete kättetoimetamisel on müüjal kohustus küsida alkohoolseid jooke ja/või tubakatooteid vastuvõtvalt isikult isikuttõendavat dokumenti. Selle esitamata jätmisel on müüjal õigus keelduda alkoholi- ja/või tubakatoodete üleandmisest.

Boonuskaardid

Prisma: ePrisma teenuse kaudu tehtud sisseostude eest antakse boonuspunkte. Boonuse arvestamiseks tuleb kaupluses teenuse eest tasumisel sisestada enda ID-kaart makseterminali.

Maxima: E-maxima.ee veebipoes toimib MAXIMA Eesti OÜ kliendiprogramm Aitäh.

Tellimuse esitamine

Nii Prismas Kui Maximas saab kaubaga tutvuda ning tellimusi esitada ööpäevaringselt, ent sealjuures tasub tähele panna Prisma puhul komplekteerimise ning Maxima puhul kohaletoimetamise aega, mis ei pruugi samal päeval toimuda.

Komplekteerimine

Prisma: Prisma toidukorvi komplekteerimise aeg sõltub valdavalt toodete kogusest ning keskmist aega on raske öelda. Kaupa komplekteeritakse kliendi jaoks aga kl 8-13. Kui klient soovib kaubale järele tulla samal päeval, peab tellimus olema vormistatud hiljemalt kell 13ks. Hiljem tehtud tellimustele on võimalik järele tulla järgmisel päeval või siis kliendi poolt soovitud kuupäeval.

Maxima: Tellimuste komplekteerimine toimub iga päev kella 7.00 kuni 19.00 ja kohaletoimetamine kella 8.00 kuni 22.00. Tellimuste üldist arvu ja mahtu arvestades võib konkreetse tellimuse komplekteerimine, kontrollimine ja kohaletoimetamine võtta kuni 5 tundi aega. Soovi korral võib klient komplekteeritud kaubale ka ise Smuuli tänava Maxima XX kauplusesse järgi minna.

Toodete asendamine

Prisma: Tellimuse kinnituse lehel saab määrata, kas tellitud toote otsasaamise puhul lubatakse Prismal tooteid asendada sarnase tootega. Asendustoote hind võib esialgsest mõnevõrra erineda, ent kauplus püüab leida nii kvaliteedi kui ka hinna poolest võimalikult sarnase toote.

Maxima: kui tellitud toode on otsa lõppenud ja/või tellitud kogusele vastavalt ei ole võimalik tellimust kokku panna, on poel õigus toode asendada samalaadse tootega, kui tellimuse vormistamisel on ostja selleks andnud vastava nõusoleku. Kui nõusolekut pole, ent tellitud toode on otsas, tagastatakse puuduoleva toote osas enammakstud ostusumma ostja arveldusarvele 7 tööpäeva jooksul alates kokkulepitud kättetoimetamise kuupäevast.

Makseviis

Prisma: Maksmine toimub kaupluses kohapeal. Maksevahendiks sobivad eurod, kõik levinumad krediitkaardid (Visa, Mastercard, Amex, Diners), rahvusvahelised pangakaardid (Maestro, Visa Electron) ning kiibi ja Visa-funktsiooniga varustatud S-Etukortti.

Maxima: E-MAXIMA veebipoes on võimalik tellimuse eest tasuda valitud makseviisil, kasutades selleks pangalinke: Danske Bank, Nordea, SEB, Swedbank.

Kohaletoimetamisaeg ja -tasu

Prisma: ePrisma teenus ei hõlma kauba kohaletoimetamist. Kõik tellitud kaubad saab kätte valitud tarneteenust pakkuvast Prisma kauplusest, kus need pakituna klienti ootavad. Oluline on siinkohal vaadata ka kaupluste lahtiolekuaegu.

Maxima:  Kui tellitud ostukorvi summa ületab 39.99 €, on kohaletoimetamine tasuta. Kui aga ostukorvi summa on kuni 39.98 € , siis kohaletoimetamine maksab 3.99 € . Toodete kättetoimetamine toimub Tallinna piires ning lähistel. Tooteid toimetatakse kätte iga päev kella 8.00 – 22.00.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles