Eestlane eelistab klienditeenindajatele iseteenindust

Elektrikaabli hoiatuslint.

FOTO: Arvo Meeks/Valgamaalane

Elektrilevi kogemus näitab, et klient soovib üha enam ajast ja kohast sõltumatut klienditeenindust, sest iseteeninduse populaarsus aina kasvab.

2012. aasta suvel asus Elektrilevi klientidele katkestuste infot edastama SMSi teel. See vähendas klienditeenindusosakonna juhataja Ainer Tiitsoni sõnul tormioludes rikkekõnede arvu ligi 40 protsenti ning rikketelefoni keskmine ooteaeg lühenes 29 sekundini, mis võimaldas liinile pääseda klientidel, kelle elektrikatkestusest Elektrilevi veel teadlik ei olnud.

Sama aasta sügisel avas Elektrilevi iseteeninduse, mida kasutavate klientide arv kasvab iga kuuga. Selge trendina kolivad Tiitsoni sõnul seni esinduses tehtud toimingud mugavamasse iseteenindusse, mis ei sõltu ajast ega kohast.

Kuni käesoleva aasta märtsini, kui avati võimalus koostada võrgulepingud telefoni teel ja seejärel allkirjastada iseteeninduses, digiallkirjastati napp 10 protsenti võrgulepingutest. Juuniks kasvas iseteeninduses allkirjastatud võrgulepingute osakaal juba 50 protsendini.

Telefoni teel klienditeenindajaga lepingu ettevalmistamine on positiivselt vastu võetud. Teenindaja abiga koostatud lepingu allkirjastamiseks on mitu võimalust, kuid lihtsaim ja populaarseim on lepingute allkirjastamine iseteeninduses.

Võrgulepingu sõlmimise küsimus kerkib päevakorda kinnisvara ostmisel, müümisel või üürimisel, sest võrguleping on aluseks kodu või ettevõtte elektriga varustamisel, aga ka elektrimüüjaga elektrilepingu sõlmimisel. Võrgulepingus lepitakse võrguettevõttega kokku elektriga varustamise tingimused, arveldamine, võrguteenuse hinnapakett ja kontaktandmed katkestuste ja muu info edastamiseks.

Kui ehitatakse uus või taastatakse hoonet, millel ei ole veel elektriühendust, tuleb sõlmida liitumisleping, mille alusel ehitab võrguettevõte välja uue elektriliini. Kui see on tehtud, saab uus klient sõlmida võrgulepingu, mille alusel toimub teenuse eest arveldamine. Kui uude elukohta kolides on elektrivõrk aga välja ehitatud ning eelmine omanik Elektrilevilt teenust ostnud, tuleb sõlmida vaid võrguleping.

Iseteeninduse ja kõnekeskuse populaarsuse mõjul väheneb esinduste külastajate arv iga kuuga. Kui välja arvata Tallinn, Tartu, Pärnu ja Jõhvi, kus Elektrilevi jätkab esindustes klientide teenindamist ka augustis, siis käib teiste maakonnakeskuste esindustes päevas keskmiselt vaid 11 klienti, kelle küsimused saaksid kiirema lahenduse iseteeninduses või telefoni teel. Kuressaare esinduse sulgemise kogemus näitab, et esindusse sõitmine paistab infoühiskonnas olevat liigne ajakulu.

Sellegipoolest säilib kõikides maakonnakeskustes Elektrilevi klientidele võimalus eelneval kokkuleppel kohtuda Elektrilevi spetsialistidega. Seda juhul, kui küsimustele ei pakuta lahendust Elektrilevi iseteeninduses, e-kirja teel või klienditelefonil 777 1545.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles