iDeal kampaania

Booking.com'i helistamine tipnes röögatu telefoniarvega

Mobiiltelefoni kasutamine.

FOTO: SCANPIX

Tarbija lugeja Grigori helistas Türgis viibides Suurbritanniasse hotellisaidi infotelefonile, mille kõnede hind oli suur, hinnainfo aga puudulik - seega oli lõpptulemuseks üüratu telefoniarve.

Mees pidas põhjuseks seda, et Elisa kõnehindade teavitussõnum jõudis kohale vaid ühe võrguga seoses, teisega aga mitte.

«Olin ajavahemikul 30.06.-11.07. Türgis ning tegin seal ainult viis kõnet, ent nendega sai minu limiit Elisas (110 eurot) täis. Olin helistanud booking.com rahvusvahelisele numbrile Suurbritanniasse, kus polnud midagi kirjas eritasudest. Peamine mure seisneb selles, et nende kõnede rändlustasu minutihind oli ligi seitse eurot. Kuidas mina tarbijana oleksin pidanud teadma, et hind on meeletult kõrge?» oli Grigori nõutu.

Kallihinnalised kõned, millega limiit täitus, olid tehtud Suurbritannia, Venemaa ja Eesti numbritele. Need kõik kolm suunda on eri hinnaga, kuid teavitussõnumis saadetakse ainult kohalikule ja Eesti numbrile helistamise hinnad. 

17. juulil sai ta Elisast lõpliku vastuse, kus tunnistatakse, et teavitus ühe Türgi võrgu operaatori hinnakirja kohta telefonile jäi tulemata ning seetõttu ollakse nõus kompenseerima Eestisse tehtud kõnede maksumus summas 3,6 eurot.

«Ausalt öeldes mind pikaajalise kliendina, kelle keskmine arve Elisas on igal kuul umbes 60 eurot, selline lahendus ei rahulda. On raske välismaal hinnakirjast teadlik olla, sest telefon võtab automaatselt mingit operaatorit ja kui oma operaator ei teavita hinnakirjast, võib sattuda samasse olukorda nagu mina. Interneti leviala ka seal välismaal ei ole, et hindu kontrollida,» ütles Grigori.

Elisa hinnainfo teavitussõnumis on kuvatud kliendi jaoks koju helistamise hind, helistamise hind kohalikku võrku, SMSi saatmise ja andmeside kasutamise hind. «Tariifid on samad, mida oma teavitussõnumis kuvame, kuid kuna helistamise suundi on tuhandeid, siis sellise info pakendamine ühte sõnumisse on üsna võimatu,» rääkis Elisa suhtekorralduse spetsialist Marit Liik.

«Kui klient helistas Türgis olles Suurbritannia numbrile, läks see Türgi operaatori helistamise hinnaga Suurbritannia numbrile, mis ongi kulukas. Soovitame siinkohal kliendil, kellel puhkuse või välismaa visiidi ajal on vaja  sihtriigist kõnesid teha eri suundadele, küsida kindlasti meilt järele hinnad. Me saame  täpsustada kliendile vastavate suundade tariifid – olgu selleks Inglismaa, Venemaa vms kõnesuund,» täpsustas Liik.

Teise teavitussõnumi puhul võis Liigi sõnul ühest operaatorvõrgust teise liikudes ilmneda mingisugune tõrge, mille tõttu Turkcelli võrgus ilmselt ei tuvastatud tema seadet ja kõnealune SMS võis kuskile ootele jääda. «Elisa saadab alati välisvõrku liikunud numbrile hinnateavituse, kuid nagu juba mainitud, siis võib välismaal liikudes ühest operaatorvõrgust teise ilmneda selliseid tehnilisi tõrkeid, mis ei pruugi enam koduoperaatoriga (Elisaga) seotud olla,» lisas Liik.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles