iDeal kampaania

Lugeja küsib: miks nõuab Estonian Air piletite ostmisel lisaturvalisust?

Estonian Airi lennuk Tallinna lennujaamas

FOTO: Jaanus Lensment / Postimees / Scanpix

«Estonian Air nõuab krediitkaardi omanikelt, et nende kaart oleks lisatud turvalise netiostu süsteemi, muid sellega maksta ei saa. Ma pidin lennukipiletite ostmise pooleli jätma, kuni sain asjad korda aetud neti pangas, ja sain uuesti maksta. Miks nõuab Estonian Air piletite ostmisel sellist lisaturvalisust?» uurib lugeja.

Vastab Estonian Airi avalike suhete juht Ilona Eskelinen.

Alates 12. juunist muutus Estonian Airi kodulehel krediitkaardimaksete tegemine senisest turvalisemaks tulenevalt 3D Secure turvataseme rakendamisest. Tegu on rahvusvaheliste kaardiorganisatsioonide teenusega, et kaitsta krediitkaardi omanikku kaardi väärkasutamise eest internetikeskkonnas.

Kliendi jaoks on uudne see, et lisaks krediitkaardi andmete sisestamisele tuleb makse sooritajal end ka tuvastada. 3D-turvataseme lisamine puudutab kõiki rahvusvaheliste kaardiorganisatsioonide MasterCard ja Visa krediitkaarditehinguid.

Kliendil tuleb krediitkaardiga tasumisel enne makse lõplikku sooritamist teha üks täiendav samm – isiku tuvastamine kaardi välja andnud panga internetipangas või mõne muu panga loodud võimalusega (ID-kaart, parool jm). Sellega muutus makse küll ühe sammu võrra pikemaks, kuid turvalisusaste meie makselehel paraneb.

Isiku tuvastamisel avaneb kliendile tavapärane internetipanka sisenemise lehekülg, kus tuleb end autentida, misjärel klient suunatakse tagasi Estonian Airi kodulehele piletiostu keskkonda, mille kaudu talle väljastatakse pilet.

Kui isiku tuvastamine ei õnnestu, siis tuleb Estonian Airi kodulehel valida teine makseviis, näiteks mõni muu pangakaart või pangalink, sest pankade turvanõuded internetiostude tegemisel on erinevad.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles