Lux Express kasvatas välismaale sõitjate arvelt reisijate hulka

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lux Expressi buss Valga bussijaamas
Lux Expressi buss Valga bussijaamas Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Aasta esimese kuue kuuga sõitis Lux Expressi bussidega üle 734 000 reisija, neist ligi 310 000 reisijat sõitsid väljaspool Eestit.

Võrreldes möödunud aasta sama ajaga kasvas bussifirma Lux Express reisijate arv ligi viiendiku võrra ja ettevõtte juhi Hannes Saarpuu sõnul tuligi peamine kasv just Lux Expressi rahvusvahelistelt liinidelt, kus reisijate arv kasvas kokku 24 protsenti, vahendab bussifirma.

«Eestis püsis reisijate arv stabiilsena ja kasv jäi kordades tagasihoidlikumaks, moodustades ligi 8 protsenti,» selgitas Saarpuu. Võttes arvesse järjest tihenevat konkurentsi nii reisirongide kui uue odavbussifirmaga ja turul toimuvaid muudatusi, hindab ta tulemust väga heaks.

Kui Lux Expressile kuuluv odavbussifirma Simple Express tuli juunis turule üheeuroste bussipiletitega ja muutis peatustega liinidel hinnastamise tsoonipõhiseks, siis alates augustist läheb ka Lux Express üle dünaamilisele hinnastamisele oma kahel põhilisel ekspressliinil Tallinna ja Tartu ning Tallinna ja Pärnu vahel. «Paljud reisijad saavad tänu uuele hinnastamisele võimaluse sõita senisest tunduvalt soodsamalt. Näiteks Tartu liinil langeb bussipileti alghind ligi 25 protsenti,» märkis Saarpuu.

Oma osa reisijate arvu kasvus oli ettevõtte hinnangul arvatavasti ka sellel, et nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt muutub internet järjest populaarsemaks piletimüügikanaliks. «Selle aasta kuue kuuga kasvas piletite müük internetis võrreldes eelmise aastaga 8 protsenti ning kokku osteti internetist 54 protsenti kõikidest müüdud bussipiletitest,» sõnas Saarpuu. Eestis müüs bussifirma internetis 40 protsenti kõikidest bussipiletitest, samal ajal kui aasta tagasi ili internetis ostetud piletite osakaal 24 protsenti.

Iseäranis suureks on internetist ostetud piletite osakaal muutunud Saarpuu sõnul odavbussifirma Simple Expressi piletite müügi puhul, mis moodustab 91 protsenti kõikidest müüdud piletitest. «Odavbussifirma eesmärk on hoida kulud võimalikult madalal, seetõttu saab kõige soodsama pileti meie enda kodulehelt ehk klient kes käitub meie jaoks kõige kuluefektiivsemalt, saab sõita soodsaima hinnaga,» sõnas Saarpuu selgituseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles