Äsja parandatud saapad lagunesid taas

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saapad.
Saapad. Foto: SCANPIX

Kingakaupluse teostatud saapaparandus ei olnud kliendile abiks, sest vaid paari nädala pärast lagunesid jalatsid samamoodi koost.

Tarbija ostis möödunud aasta lõpul SABO kingapoest meeste naturaalnahast poolsaapad hinnaga 55,93 eurot. Kui mõlema saapa tallaosa oli osaliselt lahti tulnud, võttis kingapood jalatsid parandusse ning ja andis kandjale maikuus tagasi. Paar nädalat hiljem, kui saabastel ilmnes sama puudus, esitas ta müügilepingust taganemise avalduse.

Nora Kasemaa Ekspertiisibüroo konsultatsiooni kohaselt olid saabaste tallad esiosa sisekülje poolt liimist lahti tulnud. Defekt kuulus ekspertiisibüroo väitel mitteoluliste tootmisdefektide liiki. Mõlema saapa välimised ja sisemised pinnad olid kulunud ja määrdunud, kontsadel esines külgkulum - kõik see tekkis kandmiskulumi tagajärjel intensiivse kandmise käigus ja puuduliku hooldamise tõttu.

Kingapood  ei nõustunud lepingut taganemise avaldusega. Tarbija pöördus seetõttu juunis tarbijakaitseameti poole, soovides müügilepingust taganeda ja tagasi saada saabaste maksumus 55,93 eurot.

Kaupleja teatas, et selleks puudub alus, sest eksperdi konsultatsiooni kohaselt ei ole tuvastatud olulist tootmisdefekti, mis võiks olla lepingust taganemise aluseks. Kaupleja väitel ei kantud jalatseid õigesti ega hooldatud korrapäraselt, mis võiski põhjustada defekti tekkimist. Kaupleja väitel tema teostatud parandamine õnnestus, lisaks talla liimimisele korrastas ja puhastas jalatseid ka tarbija ise.

Klient tugines nõudes asjaolule, et kuigi kaupleja parandas jalatseid, tekkis neil uuesti sama defekt, mis viitab esimese parandamise ebaõnnestumisele. Tema sõnul olid talle nahkjalatsite hooldusnõuded teada.

Komisjon kontrollis lepingust taganemise põhjendatust ning olulise lepingutingimuse rikkumise olemasolu. Jalatseid vaadeldes märgati, et need on kulunud ja hooldamata. Jalatsitel olid pealseosas näha liimijäljed ning mõnes kohas oli tald tulnud lahti samast kohast, kust kaupleja neid liimimisega parandas. Seega parandamine ei õnnestunud.

Kuigi ekspert märkis, et defekti saab kergelt parandada, nähtus jalatsitest, et nii see ei ole. Eeldusel, et kaupleja teostas nõuetekohase parandamise, ei osutunud tulemus püsivaks, kuna tallaosa tuli uuesti parandatud kohast lahti. See viitab, et tegemist oli olulise tootmisdefektiga.

Komisjon leidis, et tarbija nõue oli põhjendatud ning lepingust taganemisel peavad pooled võlaõigusseaduse kohaselt vastastikku tagastama üleantu. Seega peab klient poolsaapad kingapoele tagastama ja pood peab tagastama hinna 55,93 eurot.  Komisjon oli seisukohal, et jalatsid on kaotanud üle poole oma väärtusest, seetõttu peab tarbija kauplejale hüvitama väärtuse vähenemise summas 30,93 eurot.  Arvestades tarbija poolt hüvitamisele kuuluvat summat, peab kaupleja lepingust taganemisel tarbijale tagastama 25 eurot (55,93 – 30,93).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles