Elektriautode müük Euroopas kasvab, aga Eestis on null

Anette Parksepp
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriauto laadimispunktis
Elektriauto laadimispunktis Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Teises kvartalis kasvas Euroopa Liidus elektriautode ja pistikhübriidide müük 53 protsenti ning esimese poolaasta kasv oli koguni 78,4 protsenti võrreldes möödunud aasta samade perioodidega; Eesti müüginumber on aga null.

Mõnel suurel turul nagu Suurbritannia, Saksamaa ja Prantsusmaa on teinud elektriautode müük väga suuri hüppeid, teatas Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liit (AMTEL) uudiskirjas. Näiteks Suurbritannias on tänavu elektriautode ja pistikhübriidide müük eriti hea hoo sisse saanud, sest esimese poolaastaga on müüdud 14 838 autot, võrreldes eelmise aasta samal perioodil müüdud 4096 autoga.

Eesti on aga antud statistikas ainuke Euroopa Liidu riik, mille teise kvartali elektriautode müüginumbriks on null. «Põhjuseid pole vaja otsida kaugelt, sest Euroopa Liidu ühise taastuvenergia programmi raames on kokku lepitud, et transpordis peab aastaks 2020 olema taastuvenergia osakaal 10 protsenti,» selgitas AMTEL.

«Just selle eesmärgi nimel toetatakse enamikes Euroopa Liidu liikmesriikides elektriautode soetamist ja/või soodustatakse tarbimist. Aga Eesti on üks vähestest, kus mitte mingisuguseid toetusi ega soodustusi enam ei jagata. Isegi majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt koostatud transpordi arengukavas aastateks 2014-2020 on märgitud ainsa riigipoolse meetmena elektriautode kiirlaadimisvõrgu toimimine. Aga kui elektriautosid ei lisandu, siis mis selle kiirlaadimisvõrguga peale hakata?»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles